صف طولانی خودروها مقابل پمپ‌بنزین محله سعادت‌آباد تهران
صف طولانی خودروها مقابل پمپ‌بنزین محله سعادت‌آباد تهران

روز سه‌شنبه ۲۴ مردادماه، در مقابل پمپ‌بنزین منطقه سعادت‌آباد در تهران، یک صف طولانی از خودروها تشکیل شده است.

صف طولانی خودروها مقابل پمپ‌بنزین محله سعادت‌آباد تهران

در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، مشاهده می‌شود که در روز سه‌شنبه ۲۴ مردادماه، در مقابل پمپ‌بنزین منطقه سعادت‌آباد در تهران، یک صف طولانی از خودروها تشکیل شده است.

https://twitter.com/IranIntl/status/1691510070666727424?s=20

نگرانی از افزایش قیمت بنزین

در روز چهارشنبه ۲۵ مرداد، در ساعات بامدادی، پمپ‌بنزین‌های تهران و بسیاری از شهرهای دیگر ایران به تصویر کشیدند که صف‌های طولانی از خودروها و انتظارهای طولانی شهروندان را نشان می‌دهند. این شهروندان نگران افزایش احتمالی قیمت بنزین هستند که باعث این سرگردانی و افزایش ترافیک در اطراف پمپ‌بنزین‌ها شده است.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند، نشان می‌دهند که در برخی از پمپ‌بنزین‌های تهران، صف خودروها به گونه‌ای است که تا چندین خیابان ادامه یافته است. رسانه‌های داخل ایران نیز این نابسامانی را تأیید کرده‌اند و این موضوع را به عنوان “شایعه گرانی بنزین” شناسایی کرده‌اند.

گزارش روزنامه اعتماد به شلوغی پمپ‌بنزین خیابان دولت در تهران اشاره کرده و افزوده است که حتی در ساعت دو بامداد همچنان شاهد صف طولانی خودروها در این محل بوده‌اند. این روزنامه نیز نوشته که “شایعات گرانی بنزین به طور کامل تأثیر خود را بر روی افکار عمومی داشته‌اند”.

بعد از اظهارات علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، درباره “اجرای طرح سقف سوختگیری در جایگاه‌های سوخت”، گمانه‌زنی‌ها درباره افزایش قیمت بنزین از شامگاه شنبه شدیدتر شده است.