صدای پرستاران ایران؛ تجمع اعتراضی پرستاران در تهران
صدای پرستاران ایران؛ تجمع اعتراضی پرستاران در تهران

صدای پرستاران ایران؛ در یک گزارش از شبکه‌های اجتماعی، آمده است که یک تجمع اعتراضی از سوی جمعی از پرستاران بیمارستان خمینی در تهران، روز یکشنبه، به دلیل معوقات و نحوه اجرای تعرفه‌های پرستاری، برگزار شده است.

صدای پرستاران ایران؛ تجمع اعتراضی پرستاران در تهران

در سال‌های اخیر، پرستاران ایران به دلیل واریز ناعادلانه تعرفه‌های خدمات پرستاری، بارها اعتراضات و انتقادات خود را مطرح کرده‌اند.

به گفته محسن گچ‌پزان، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد، در تجمع پرستاران روز ۱۶ فروردین، اعتراض‌های پرستاران مربوط به پرداختی تعرفه‌گذاری به دلیل عدم اجرای قانون پرستاری مصوب مجلس و تأیید شورای نگهبان به اوج رسیده است.

عدم رسیدگی به مطالبات پرستاران در ایران

عدم رسیدگی به مطالبات پرستاران در ایران در شرایطی که رئیس سازمان نظام پرستاری هشدار داده که کشور با کمبود بیش از صد هزار نیروی پرستاری مواجه است، می‌تواند باعث ایجاد مشکلات و نارضایتی‌های جدی در حوزه بهداشت و درمان شود.

در یک نشست خبری سازمان نظام پرستاری، محمد میرزابیگی در ماه اردیبهشت اعلام کرد که «افتتاح بیمارستان‌های کلان» بدون پرستار در دستور کار قرار دارد و اظهار نگرانی کرد که از حدود ۲۵ هزار مجوز جذب کادر درمان صادر شده، مشخص نیست که چه تعدادی به پرستاران اختصاص داده شده است؛ در حالی که کشور با کمبود پرستار روبرو است.