شرط سکوت؛ خانواده دانشجوی بلوچ ۱۹ ساله راهی خاکسپاری شدن فرزندشان شدند
شرط سکوت؛ خانواده دانشجوی بلوچ ۱۹ ساله راهی خاکسپاری شدن فرزندشان شدند

شرط سکوت؛ خانواده دانشجوی بلوچ ۱۹ ساله راهی خاکسپاری شدن فرزندشان شدند؛ به گزارش رادیوفردا روز جمعه، ۱۳ بهمن، پیکر جوان بلوچ، سپهر شیرانی، که دو روز پس از ناپدید شدن در زاهدان پیدا شده بود، تحویل خانواده‌اش داده و در مراسم خاکسپاری به خاک سپرده شد.

شرط سکوت؛ خانواده دانشجوی بلوچ ۱۹ ساله راهی خاکسپاری شدن فرزندشان شدند

همزمان، در نماز جمعه همان روز، مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، به مرگ او به عنوان “قتل مشکوک” اشاره کرد و از مقامات مربوطه خواست تا در این باره شفاف‌سازی کنند.

به گزارش رادیوفردا، شرط تحویل پیکر سپهر شیرانی، “سکوت خانواده و عدم مصاحبه” بوده و خانواده او “تحت فشار هستند که جانباختن فرزندشان را به عنوان خودکشی اعلام کنند”.

منابع رادیوفردا در سیستان و بلوچستان اظهار کرده‌اند که سپهر شیرانی، دانشجوی ۱۹ ساله که در شبکه اینستاگرام فعالیت مجازی داشت و بیش از سه هزار دنبال‌کننده داشته، بارها از سوی مقامات زاهدان تهدید شده بود و “از او خواسته بودند که فعالیت در فضای مجازی را متوقف کند”.

سپهر شیرانی

این جوان بلوچ، سپهر شیرانی، روز سه‌شنبه، دهم بهمن، از خانه خود به قصد رفتن به دانشگاه خارج شده، اما به دانشگاه نرفته است و خانواده او تنها یک روز بعد پس از پیگیری دریافته‌اند که “او بازداشت شده است”.

به گفته همین منابع، سپهر که فرزند دکتر علی شیرانی و ساکن زاهدان بوده، “به دلیل فعالیت در فضای مجازی قبلا به اطلاعات زاهدان احضار شده و بازجویی شده بود”.