شادی مردم پس از تروریست شناخته شدن سپاه
شادی مردم پس از تروریست شناخته شدن سپاه

شادی مردم پس از تروریست شناخته شدن سپاه؛ پس از تصویب قطعنامه ای در پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران، مردم برخی مناطق ایران از موافقت با تروریستی نامیدن سپاه ابراز خوشحالی کردند.

شادی مردم پس از تروریست شناخته شدن سپاه

بر اساس ویدئوها و گزارش های منتشر شده در شبکه های اجتماعی، مردم برخی از شهرهای کردنشین غرب ایران از جمله مهاباد و سقز شامگاه پنجشنبه با نورافشانی جشن گرفتند.

برخی از کاربران شبکه های اجتماعی نیز از رقص و پایکوبی مردم در این مناطق در خیابان ها خبر داده اند.

پارلمان اروپا روز پنجشنبه بیانیه ای مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی را تصویب کرد. پیش از این پس از شکست تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر، مردم شهرهای مختلف ایران به شادی پرداختند.

قرارگرفتن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی

نمایندگان پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای بر بر ضرورت تحریم همه دست اندرکاران نقض حقوق بشر در ایران و قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا تاکید کردند.

این قطعنامه‌ که غیرالزام آور است، روز پنجشنبه ۲۹ دی، یک روز پس از رای اکثریت پارلمان اروپا به اصلاحیه پیشنهادی که در آن از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن خواسته شده بود تا نام سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی را درج کنند، تصویب شد.

بر اساس این قطعنامه، «بی‌اعتنایی آشکار» جمهوری اسلامی به کرامت انسانی و آرمان‌های دموکراتیک شهروندانش و همچنین حمایت از روسیه، اتحادیه اروپا را ملزم به «تعدیل» روابط خود با ایران می‌کند.