سفیر ایتالیا در تهران احضار شد
سفیر ایتالیا در تهران احضار شد

سفیر ایتالیا در تهران احضار شد؛ در بیانیه‌ای که وزارت خارجه ایران در روز پنجشنبه، ۲۲ تیرماه منتشر کرد، اعلام شد که به منظور اعتراض به دیدار مریم رجوی، رهبر سازمان مجاهدین خلق، با اعضای کمیته روابط خارجی ایتالیا، سفیر ایتالیا در تهران به وزارت خارجه فراخوانده شده است.

سفیر ایتالیا در تهران احضار شد

وزارت خارجه ایران سفیر ایتالیا در تهران را احضار کرده است

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در روز چهارشنبه، مریم رجوی به ایتالیا سفر کرده و در نشست کمیته روابط خارجی پارلمان این کشور حضور یافت.

وزارت خارجه ایران اعلام کرده است که مجید نیلی احمدآبادی، مدیرکل غرب اروپا وزارت خارجه، در اعتراض به دیدار مریم رجوی با اعضای کمیته روابط خارجی ایتالیا، سفیر ایتالیا را احضار کرده است.

صداق بارز ترویج و تشویق تروریسم!

در این بیانیه آمده است که میزبانی چند نماینده ایتالیا از رهبر سازمان مجاهدین خلق، به عنوان یک مصداق بارز ترویج و تشویق تروریسم در نظر گرفته می‌شود.

مجید نیلی احمدآبادی در این دیدار اظهار کرده است: ” ایران از دولت ایتالیا می‌خواهد تا در عمل اراده جدی خود را برای جلوگیری از تبدیل این کشور به پناهگاهی برای تروریست‌ها نشان دهد.”

مریم رجوی در توییتی که روز گذشته منتشر کرده بود، اعلام کرده بود که با اعضای کمیسیون خارجه مجلس ایتالیا در خصوص “شرایط ایران و اهداف دیپلماسی دیکتاتوری تروریستی حاکم بر ایران” دیدار و گفت‌وگو کرده است.