رهبر ایران در مراسم تشییع رضی موسوی حاضر شد
رهبر ایران در مراسم تشییع رضی موسوی حاضر شد

رهبر ایران در مراسم تشییع رضی موسوی حاضر شد؛ علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در مراسم تشییع جنازه رضی موسوی، فرمانده ارشد سپاه که در سوریه کشته شد، حضور یافت و بر جسد او نماز خواند. در مراسم شرکت کنندگان شامل خانواده رضی موسوی، حسین سلامی (فرمانده کل سپاه) و اسماعیل قاآنی (فرمانده نیروی قدس سپاه) بودند.

رهبر ایران در مراسم تشییع رضی موسوی حاضر شد

در مراسم ختم رضی موسوی، فرمانده ارشد سپاه که در جریان مأموریت در سوریه جان باخته بود، حضور رهبر ایران، علی خامنه‌ای قابل مشاهده بود. در این مراسم، رهبر  ايران نماز بر تابوت فرد درگذشته را اقامه کرد. خانواده رضی موسوی و دیگر شخصیت‌های مهم از جمله حسین سلامی، فرمانده کل سپاه، و اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه نیز در این مراسم شرکت داشتند.

کشته شدن یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران در حمله اسرائیل به سوریه

در روز دوشنبه چهارم دی، رسانه‌های ایران اعلام کردند که سید رضی موسوی، یکی از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران، در “حمله هوایی اسرائیل” به دمشق، پایتخت سوریه، کشته شده است.

خبرگزاری ایرنا اظهار کرده است که وی به‌عنوان “مستشاران نیروی قدس سپاه” در زمینه “پشتیبانی از محور مقاومت در سوریه” فعالیت داشته است.

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، اعلام کرده است که رضی موسوی، یکی از قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و “از همراهان” قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه، روز دوشنبه در حمله اسرائیل به منطقه زینبیه دمشق کشته شده است.

رسانه‌های نزدیک به حکومت نیز افزوده‌اند که رضی موسوی از دهه ۱۳۷۰ “مسئول پشتیبانی و لجستیک نیروی قدس سپاه در سوریه” بوده و نقش مهمی در حفظ حکومت بشار اسد پس از آغاز جنگ داخلی سوریه داشته است.