ردپای مبهم: مرگ افسانه فوتبال انگلیس و رازهای سقوط
ردپای مبهم: مرگ افسانه فوتبال انگلیس و رازهای سقوط

تحقیقات پزشکی قانونی نشان داده است که سرباز چارلتون، افسانه تیم ملی فوتبال انگلیس و باشگاه منچستر یونایتد، چند روز پس از سقوط اتفاقی از صندلی در محل اقامت خود، به دلیل از دست دادن تعادل، به ستون پنجره و “احتمالاً یک رادیاتور” برخورد کرده بود. این خبر درگذت او در سن ۸۶ سالگی در تاریخ ۲۹ مهر منتشر شد و اکنون تحقیقات پزشکی قانونی در چشایر این موضوع را تایید کرده است.

ردپای مبهم: مرگ افسانه فوتبال انگلیس و رازهای سقوط

او در آسایشگاهی مخصوص بیماران مبتلا به زوال عقل ساکن بود و بعد از این حادثه، کارکنان آسایشگاه به دلیل توانایی حرکت او، در ابتدا جراحتی مشخص نکردند. اما پس از مدتی، تورمی روی پشت او مشاهده شد و او به بیمارستان منتقل شد.

آزمایش‌ها نشان داد که یکی از دنده‌های بابی چارلتون در اثر سقوط شکسته بود و این مصدومیت منجر به التهاب ریه شده بود. به همین دلیل پزشکان او را در بخش مراقبت‌های ویژه بستری کردند. اما بعد از پنج روز، وی درگذشت.

تاریخ فوتبال انگلیس

بابی چارلتون با شهرت جلوه کرده‌ای که در دنیای فوتبال دارد. او در ۱۰۶ بازی ملی توانست ۴۹ گل برای تیم ملی انگلیس به ثمر برساند، و از ۱۵ سالگی پیراهن تیم منچستر یونایتد را به تن کرد. طی ۱۷ سال بازی برای این تیم، سه بار قهرمان لیگ شد و توانست جام باشگاه‌های اروپا و جام حذفی انگلیس را هم به دست آورد. این انجازات و موفقیت‌های او نشانگر تاثیرگذاری و برجستگی بزرگ بابی چارلتون در تاریخ فوتبال انگلیس و جهانی است.