راه‌اندازی پروژه اینترنتی استارلینک برای پشتیبانی از معترضان ایرانی
راه‌اندازی پروژه اینترنتی استارلینک برای پشتیبانی از معترضان ایرانی

سازمان “اتحاد علیه برنامه هسته‌ای ایران” اعلام کرده است که به مناسبت سالگرد اعتراضات “زن، زندگی، آزادی”، طرح اینترنتی “صورت فلکی” استارلینک را برای حمایت از مردم ایران راه‌اندازی خواهد کرد.

راه‌اندازی پروژه اینترنتی استارلینک برای پشتیبانی از معترضان ایرانی

جیسون برادسکی، مدیر سیاست‌گذاری این سازمان، در تاریخ ۲۴ شهریور در شبکه اجتماعی ایکس (سابقاً توئیتر) با اعلام این خبر نوشت که این پورتال آنلاین تصمیم دارد “پایانه‌ها و اشتراک‌های استارلینک را به صورت امن در اختیار مردم ایران قرار دهد”، به منظور حمایت از مردم ایران در سالگرد اعتراضات “زن، زندگی، آزادی”.

ایلان ماسک، مالک شرکت اسپیس‌ایکس، در ماه شهریور سال گذشته در پاسخ به یکی از کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی توییتر، اظهار کرد که “استارلینک به منظور ارائه خدمات به مردم ایران، درخواست معافیت از تحریم‌های ایران را مطرح خواهد کرد.”

آقای برادسکی در پست روز جمعه خود با بیان این که باید از دسترسی مردم در داخل ایران به اینترنت آزاد و برقراری ارتباط آن‌ها با خارج “فراتر از سانسور رژیم” اطمینان حاصل کرد، نیز اظهار کرد که اکنون قرار دادن تجهیزات لازم بر روی زمین “قبل از شروع دور بعدی اعتراضات بسیار مهم است”.

کمترین آسیب احتمالی

آقای برادسکی همچنین به این اشاره کرد که ترمینال‌های اینترنت استارلینک پیشتر با کمک سازمان “اتحاد علیه ایران هسته‌ای” به برخی از معترضان در داخل کشور ارائه شده‌اند. وی اعلام کرد که با بررسی تجربیات گذشته، تلاش خواهد شد تا “کمترین آسیب احتمالی” به دریافت‌کنندگان این تجهیزات وارد نشود.