راز کیک شکلاتی رستوران ها چیست؟
راز کیک شکلاتی رستوران ها چیست؟

کیک شکلاتی یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین انواع کیک در دنیاست و طرز تهیه خاصی دارد و اگر هنگام پخت کیک از آن پیروی کنید، نتیجه فوق العاده ای به شما می دهد.

از شکلات تخته ای با کیفیت بالا استفاده کنید

برای تهیه کیک شکلاتی خوشمزه از شکلات مرغوب استفاده کنید. شکلات تخته ای ساده یا تلخ ۶۰ طعم شگفت انگیزی به کیک شما می دهد. شکلات تخته ای تلخ درصدی کیک را خیلی تلخ نمی کند و طعم کاکائویی بیشتری دارد که خیلی هم خوشمزه است.

برای کیک شکلاتی، شکلات را جایگزین پودر کاکائو نکنید

در برخی از دستورهای تهیه کیک شکلاتی شکلات ذوب شده و در برخی دیگر پودر کاکائو ذکر شده است، ترجیحاً دستور کیک را رعایت کنید و شکلات را با پودر کاکائو جایگزین نکنید زیرا روی طعم و بافت کیک تأثیر می گذارد.

به طرز تهیه گاناش دقت کنید

اگر از گاناش برای تهیه کیک شکلاتی استفاده می کنید، بهتر است در تهیه گاناش از کره در دمای محیط استفاده کنید، البته در برخی از دستورهای گاناش شکلاتی از کره استفاده نمی شود، اما استفاده از کره باعث می شود گاناش لذیذتر و براق تر شود. روی کیک قرار دهید و کیک خود را زیباتر نشان دهید. حتی می توانید از گاناش بین لایه های کیک استفاده کنید. طعم فوق العاده شکلات و خامه بین لایه های کیک واقعا غیر قابل وصف است!

به غلظت گاناش کیک شکلاتی توجه نمایید

اگر می خواهید گاناش شکلاتی را طوری روی کیک بریزید که انگار مایع از سطح کیک می ریزد، گاناش نباید خیلی سفت و شل باشد.

مواد کیک شکلاتی را از یخچال خارج کنید

اگر می خواهید بافت و طعم خوبی برای کیک داشته باشید، موادی که برای تهیه کیک استفاده می شود باید در دمای محیط باشد، پس تخم مرغ، کره و … را قبل از استفاده از یخچال خارج کنید.

مواد کیک شکلاتی خود را با دقت اندازه بگیرید

برای تهیه یک کیک شکلاتی خوشمزه باید مواد را به دقت اندازه بگیرید و برای پخت یک کیک خانگی خوب، یک ترازو کوچک دیجیتالی آشپزخانه و پیمانه های اندازه گیری استاندارد لوازم مهمی هستند که حتما باید داشته باشید. مقدار مواد مایع و جامد کیک را کم یا زیاد نکنید.

آرد کيک شکلاتی را سه بار الک کنید

ذرات آرد به هم فشرده می شوند و رطوبت هوا را به خود جذب می کنند و به همین دلیل است که قنادی ها هنگام پخت کیک آرد را سه بار الک می کنند. الک کردن آرد باعث پیچ خوردن آرد و بهبود بافت کیک می شود.

به هم زدن تخم مرغ های کیک شکلاتی دقت کنید

یکی از رازهای کیک شکلاتی خوشمزه این است که بوی تخم مرغ نمی دهید. اگر می خواهید کیک شما بو و مزه تخم مرغ نداشته باشد، هنگام مخلوط کردن تخم مرغ مراقب باشید. زمان هم زدن تخم مرغ ها معمولاً ۵ تا ۷ دقیقه است، در هنگام هم زدن، ذرات تخم مرغ روی دیواره های کاسه پخش می شود، این ذرات را چندین بار با همزن به مواد اضافه می کنیم تا همه مواد کاملا مخلوط شوند.

برای کیک شکلاتی حتما از لیسک استفاده کنید

هنگام اضافه کردن آرد به تخم مرغ، نباید مواد را با همزن مخلوط کنید، بلکه آرد را با لیسک مخلوط کنید تا تخم مرغ ها پف نکنند. مواد را از یک طرف به آرامی مخلوط کنید تا خمیر کیک یکدست و صاف شود.