دلیل اخراج علی شریفی زارچی از دانشگاه شریف چیست؟
دلیل اخراج علی شریفی زارچی از دانشگاه شریف چیست؟

علی شریفی زارچی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، دریافت نامه اخراج از دانشگاه را تأیید کرد. او تنها یکی از اساتید اخراج شده یا تعلیق شده در این دانشگاه نیست.

اخراج علی شریفی زارچی از دانشگاه شریف

در روز شنبه، علی شریفی زارچی، عضو هیئت علمی در رشته بیوانفورماتیک و هوش مصنوعی دانشکده‌ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، اعلام کرد که از دریافت نامه‌ای که حاوی اخطار اخراج او از این دانشگاه بود، آگاه شده است. اما لازم به ذکر است که آقای شریفی تنها یکی از اساتیدی نیستند که در چند روز اخیر اخراج یا تعلیق شده‌اند.

در روزهای اخیر، گزارش‌های متعددی از قطع همکاری‌ها بین دانشگاه علامه طباطبائی و فردانیان چون آمنه عالی و حمیده خادمی منتشر شده‌اند. همچنین، اخباری نیز درباره اخراج یا ممانعت از فعالیت‌های اساتید دیگر در دانشگاه‌ها منتشر شده است. به عنوان مثال، اسامی چند نفر از اساتیدی که از دانشگاه‌ها اخراج یا تعلیق شده‌اند: رهام افغانی، حسین علائی، رضا صالحی امیری، و همچنین هفت استاد از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران که شامل وحید عیدگاه، لیلی ورهرام، جواد بشری، قاسم عزیزی، میلاد عظیمی، داریوش رحمانیان و حسین مصباحیان هستند.

دلیل اخراج علی شریفی زارچی از دانشگاه شریف چیست؟

دوشنبه، حسین شریعتمداری، نماینده‌ای که به نمایندگی از آیت‌الله علی خامنه‌ای در مؤسسه کیهان فعالیت می‌کند، به طور اختصاصی اقرار کرد که عملیات اخراج اساتید دانشگاه به دلیل حمایت از اعتراضات سراسری در پاییز ۱۴۰۱ انجام شده است. وی افزود که این تصمیم تنها کوچکترین و پیش‌پاافتاده‌ترین مجازاتی است که در مقابل اقدامات پلشت و غیرانسانی آن اساتید قرار گرفته است.

شریفی زارچی: اگر دوست داريد واسه خانم مهسا آمينى يک سوره بخوانيد