واتساپ و اینستاگرام و فیس بوک
دليل قطعی و اختلال واتساپ و اینستاگرام و فیس بوک چیست؟

دليل قطعی و اختلال واتساپ و اینستاگرام و فیس بوک؛ فیس بوک در بیانیه ای اعلام کرد که اشتباه در تغییر تنظیمات سیستم مسیریابی روتر دلیل اصلی قطع شدن فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ به مدت شش ساعت به ۳.۵ میلیارد کاربر است.

دليل قطعی و اختلال واتساپ و اینستاگرام و فیس بوک چیست؟

شبکه اجتماعی فیس بوک، به همراه پیام رسان واتس اپ و شبکه اجتماعی اینستاگرام ، عصر دوشنبه ۱۲ مهرماه، حوالی ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران ، در دسترس کاربران قرار نگرفت.

 اشتباه در تغییر تنظیمات سیستم مسیریابی روتر دلیل اصلی قطع شدن فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ است.

رویترز روز سه شنبه ۵ اکتبر به نقل از بیانیه فیس بوک گزارش داد: “تیم های مهندسی ما دریافتند که تغییر تنظیمات در روترهای اصلی که ترافیک شبکه را بین مراکز داده ما هماهنگ می‌کنند، ، مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده است.”

ثروت شخصی مارک زاکربرگ نزدیک به هفت میلیارد دلار کاهش یافته

در پی اختلال جهانی فیس بوک ، واتس اپ و اینستاگرام ، بلومبرگ گزارش داد که ثروت شخصی مارک زاکربرگ در عرض چند ساعت نزدیک به هفت میلیارد دلار کاهش یافته و به ۱۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسیده است. در مجموع از ۲۲ شهریور سقوط سهام فیس‌بوک، ثروت زاکربرگ را حدود ۱۹ میلیارد دلار کم کرده است.

اختلال در شبکه های اجتماعی فیس بوک ، اینستاگرام و واتس اپ باعث نارضایتی زیادی شد ، برخی از کاربران فیس بوک و اینستاگرام به توییتر مراجعه کردند و هشتگ #facebookdown به سرعت ترند شد.