دستگیری پدر و برادر نوید افکاری هنگام شهادت دادن بر روی قبر وی

بر اساس گزارش رسانه ها و حقوق بشر ، پدر و برادر نوید افکاری در مزار وی در روستای سنکار دستگیر شدند.

برخی از فعالان غیرنظامی اعلام کردند که نیروهای امنیتی حسین افکاری و پسرش حمید افکاری را در حالی که امروز مشغول تمیز کردن حرم نوید بودند دستگیر کردند.

بر اساس گزارش ها ، مدت مدیدی بود که خانواده افکار وی به گورستان راه پیدا نکرده بودند و خانواده اش قصد داشتند قبر را مرتب کنند.

این منابع گفتند كه مأموران وزارت اطلاعات “حسین افكاری” و “حمید افكاری” را كه مشغول تمیز كردن و آماده سازی مقبره نود بودند ، برای قرار دادن سنگ قبر دستگیر و بردند.

این منبع افزود خانواده افکاری در این مدت تحت فشار بودند که سنگ قبر قرار ندهند.

قابل ذکر است که یاد و خاطره چهل نید ایدکاری در ماه اکتبر بر سر مزار وی در روستای سنکار برگزار شد.

همچنین قابل ذکر است که پس از اعدام نوید افکار در سپتامبر گذشته ، دو برادر وی ، وحید و حبیب ، هنوز در سلولهای انفرادی در زندان عادل آباد نگهداری می شوند.

علاوه بر این ، حکم اعدام من علیه نوید افکار من واکنش های گسترده ای را در پی داشت و تعدادی از کشتی گیران و ورزشکاران از سراسر جهان خواستار ممنوعیت اعدام نوید بودند.

در آن زمان ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا ، در توییتی در “توئیتر” تأكید كرد كه ناوید و دیگر تظاهرات كنندگان علیه تورم معترض هستند و رهبران رژیم ایران خواستار اعدام نوید نبودند.

به گفته حسن یونسی ، وکیل افکاری ، تنها سندی که دادگاه در اتهام قتل نوید ارائه داد ، اعترافاتی بود که افکاری گفت تحت شکنجه از وی گرفته شده است.