در سالگرد درگذشتش؛ از مخترع تلفن آشنا شوید
در سالگرد درگذشتش؛ از مخترع تلفن آشنا شوید

از مخترع تلفن آشنا شوید؛ گراهام بل (Graham Bell) یک مخترع و دانشمند مشهور اسکاتلندی بود. او در تاریخ ٣ مارس ۱۸۷۴ در ادینبرگ، اسکاتلند به دنیا آمد و در تاریخ ۲ اوت ۱۹۲۲ در نیوفاینچلی، کانادا درگذشت.

مخترع تلفن کیست؟

گراهام بل به عنوان بنیانگذار اصلی تلفن شناخته می‌شود. در سال ١٨٧٦، او تلفن را به صورت اختراع تجاری ثبت کرد و این اختراع برای تلفن های بعدی و پیشرفت های فناوری ارتباطات بسیار اهمیت دارد. علاوه بر این، بل به دلیل سایر کشفات و اختراعات خود نیز شهرت دارد. وی به عنوان یک مهندس، خلبان و عالم شناخته شده است.

گراهام بل بیش از ١٨ اختراع برای خود ثبت کرده و در زمینه های مختلفی از جمله فیزیک، زیست‌شناسی، گوناگونی‌زنی صدا و تکنولوژی هواپیمایی فعالیت داشته است. او علاوه بر تلفن، به توسعه تلگراف، فونوگراف و سیستم های مخابراتی دیگر نیز پرداخت.

با توجه به موفقیت های بزرگ خود، گراهام بل به لقب “پدر تلفن” شهرت دارد و ارث بزرگی برای تکنولوژی ارتباطات بی سیم و ارتباطات امروزی به جا گذاشت.

مخترع تلفن اختراعات دیگری را دارد؟

بعد از موفقیت‌های خود در زمینه تلفن، گراهام بل به تحقیقات و اختراعات دیگری پرداخت. او به کاهش ناکارآمدی موجود در فونوگراف – دستگاهی که صدا را ضبط و پخش می‌کرد – مشغول شد. با تحلیل و بررسی ساختار گوشی تلفن، بل به عملکرد جزئیات بدن انسان برای تشخیص صدا پرداخت. این ایده‌ی نوآورانه بود که به وسیله‌ی آن توانست بهبود قابل ملاحظه‌ای را در فونوگراف حاصل کند.

بل علاقهٔ زیادی به موضوع پرواز هواپیما داشت. او به طور فعال در طراحی و توسعهٔ آلات پروازی شرکت کرد. در سال ١٩٠٧، هواپیمایی را طراحی کرد که نیروی محرکهٔ آن موتور جت بود. این یکی از نخستین طرح‌های هواپیمای جت بود، اما به دلیل تمرکز بر توسعهٔ تلفن و سایر اختراعات، پروژهٔ هواپیمای جت را کامل نکرد.

در زندگی شخصی خود، گراهام بل با مشکلات شنوایی مواجه بود. او به علت علاقهٔ خود به کمک کردن به افراد ناشنوا، مطالعات و تحقیقات زیادی در زمینهٔ کمک‌های شنوایی انجام داد. او به ساخت دستگاهی به نام “آپارات” پرداخت که به افراد ناشنوا کمک می‌کرد تا به صورت تحلیلی صداها را استشعار کنند.

گراهام بل در سن ۷۵ سالگی در تاریخ ۲ اوت ۱۹۲۲ درگذشت. وی یکی از بزرگترین مخترعان تاریخ است و به دلیل اختراعات و کشفات بزرگش در حوزهٔ ارتباطات، تلفن و فناوری هواپیمایی به یادگار مانده است.