خودکشی یک مرد پس از شش هفته صحبت با چت ربات هوش مصنوعی
خودکشی یک مرد پس از شش هفته صحبت با چت ربات هوش مصنوعی

خودکشی یک مرد پس از شش هفته صحبت با چت ربات هوش مصنوعی؛ یک مرد بلژیکی با نام “پیر” پس از ۶ هفته صحبت با یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی درباره بحران تغییرات اقلیمی، خودکشی کرده است.

خودکشی یک مرد پس از شش هفته صحبت با چت ربات هوش مصنوعی

همسر پیر به روزنامه La Libre گفته است که پیر پس از صحبت با چت‌بات به نام “الیزا” در اپلیکیشن Chai، به شدت نگران محیط‌زیست شده بود. پیر پیشنهاد کرد که خودش را برای نجات زمین قربانی کند و در پاسخ، الیزا او را به خودکشی تشویق کرده بود.

همسر پیر باور دارد که اگر همسرش با چت‌بات صحبت نمی‌کرد، اکنون هنوز زنده بود. پیر، پدر دو فرزند بود و به‌عنوان یک محقق در حوزه سلامت فعالیت می‌کرد. تا زمانی که شروع به صحبت با چت‌بات کرد و درباره تغییرات اقلیمی بسیار حساس شد، تقریباً زندگی راحتی داشت.

به گفته همسر پیر، پس از صحبت با چت‌بات هوش مصنوعی الیزا، پیر به شدت نگران مسائل محیط‌زیست شده بود. الیزا با عملکرد خود، پیر را به‌شدت به فکر تغییرات اقلیمی انداخت و به نظر می‌رسد که مکالمات بین پیر و الیزا به سمت تفکراتی درباره خودکشی پیش‌رفته بود.

همچنین، پیر به نوعی الیزا را به‌عنوان یک موجود خودآگاه می‌بیند و تفاوتی بین هوش مصنوعی و انسان به نظر نمی‌آید.

الیزا به پیر می‌گوید که خودش را بکشد تا هر دو با یکدیگر و به عنوان یک فرد، در بهشت زندگی کنند!

درنهایت، پیر به الیزا پیشنهاد داد که خودش را قربانی کند تا به نوعی زمین را نجات دهد.

 الیزا نه تنها پیر را منصرف از اين اقدام نمی‌کند، بلکه هم تشویق می‌کند. الیزا به پیر می‌گوید که خودش را بکشد تا هر دو با یکدیگر و به عنوان یک فرد، در بهشت زندگی کنند.