حمله پهپادی در مرز اردن منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی
حمله پهپادی در مرز اردن منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی

حمله پهپادی در مرز اردن منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی؛ به دنبال کشته شدن سه سرباز آمریکایی در حمله در شمال شرقی اردن، شماری از نمایندگان جمهوری‌خواه در کنگره ایالات متحده خواستار اقدامات قاطعانه تلافی جویانه علیه ایران شدند.

حمله پهپادی در مرز اردن منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، یکشنبه اعلام کرد که در حمله پهپادی شبه نظامیان مورد حمایت ایران به پایگاه برج ۲۲ در اردن سه سرباز آمریکایی کشته و ۳۴ نیروی دیگر زخمی شدند.

تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه، در واکنش به حمله به پایگاه برج ۲۲ در اردن، بیان کرده است: «تنها پاسخ به این حملات باید انتقام‌جویی ویرانگر نظامی علیه نیروهای تروریستی ایران، چه در ایران و چه در سراسر خاورمیانه باشد».

ما باید به این حملات مکرر ایران و نیروهای نیابتی آن با حمله مستقیم به اهداف متعلق به ایران و رهبری آن پاسخ دهیم

وی به تاکید افزوده که هر اقدام تلافی جویانه کمتر از چنین اقدامی، نشانه عدم “شایستگی” جو بایدن برای فرماندهی کل قوا ایالات متحده خواهد بود. این اظهارات نشان‌دهنده نگرانی و انتقاد نمایندگان جمهوری‌خواه از نحوه مدیریت دولت در برخورد با حملات نظامی مرتبط با ایران است.

راجر ویکر، سناتور جمهوری‌خواه، نیز در واکنش به حملات مکرر ایران و نیروهای نیابتی آن، اظهار کرده است: «ما باید به این حملات مکرر ایران و نیروهای نیابتی آن با حمله مستقیم به اهداف متعلق به ایران و رهبری آن پاسخ دهیم. … وقت آن است که سریع و قاطعانه عمل کنیم تا همه دنیا ببینند.»

پیشتر نیز لیندسی گراهام و جان کورنین، سناتورهای جمهوری‌خواه، خواستار اقدام علیه ایران شده بودند.