حضور خامنه‌ای بر مزار یکی از قربانیان هواپیمای اوکراینی
حضور خامنه‌ای بر مزار یکی از قربانیان هواپیمای اوکراینی

حضور خامنه‌ای بر مزار یکی از قربانیان هواپیمای اوکراینی؛ علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در بهشت زهرای تهران به سر قبر سپاهیان کشته شده در سوریه حاضر شد و به مزار شهاب رعنا، یکی از قربانیان هواپیمای مسافربری اوکراینی که با موشک‌های سپاه منهدم شد، رفت.

حضور خامنه‌ای بر مزار یکی از قربانیان هواپیمای اوکراینی

رهبر ایران، علی خامنه‌ای، در یک مراسم در بهشت زهرای تهران شرکت کرد و در حین حضور، به سرقبر تعدادی از سپاهیان کشته شده در سوریه،، رفت. همچنین، او به مزار شهاب رعنا، یکی از قربانیان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی که به دلیل شلیک موشک‌های سپاه ایران منهدم شده بود، رفت.

هواپیمای اوکراینی

پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین، پروازی مسافربری متعلق به هواپیمایی بین‌المللی اوکراین از مبدأ تهران به مقصد کی‌یف بود که در ۱۸ دی ۱۳۹۸ هدف شلیک پدافند هوایی سپاه پاسداران قرار گرفت و ساقط شد. همهٔ ۱۷۶ سرنشین این پرواز جان باختند.

این پرواز قرار بود ساعت ۰۵:۱۵ به وقت محلی تهران (یوتی‌سی ۳:۳۰+) به پرواز درآید، اما با تأخیر مواجه شد. کمتر از ۱ ساعت بعد، این هواپیما از ایستگاه ۱۱۶ خارج شد و در ساعت ۰۶:۱۲ به وقت تهران از باند ۲۹ آر از زمین بلند شد. پیش‌بینی می‌شد که این پرواز ساعت ۸:۰۰ به وقت محلی (یوتی‌سی ۲:۰۰+) به مقصد خود برسد.

حدود دو دقیقه پس از پرواز، این هواپیما از رادارها ناپدید شد. مقامات ایران در ابتدا اعلام کردند که این هواپیما به دلیل نقص فنی سقوط کرده است، اما پس از چند روز، سپاه پاسداران مسئولیت سرنگونی این هواپیما را بر عهده گرفت.