"حسین سلاح‌ورزی، رئیس اتاق بازرگانی، تأیید کرد که قصد دارد مسیر کاری خود را ادامه دهد"

پس از آنکه یک خبرگزاری روز سه شنبه مدعی شد عکسی از استعفانامه  حسین سلاح‌ورزی رئیس اتاق بازرگانی ایران را منتشر کرده است، وی خبر استعفای خود را تکذیب کرد.

حسین سلاح‌ورزی: منکر استعفای ریاست اتاق بازرگانی ایران و ادامه فعالیت در مسئولیت محول شده

حسین سلاح‌ورزی در توییتی در تاریخ سه شنبه ۲۲ تیرماه اعلام کرد که از ریاست جمهوری استعفا نداده است و همچنان در سمتی که توسط هیئت به او واگذار شده، مشغول به کار است.

وی درباره انتشار نامه استعفای خود نوشت: “من استعفا را باطل می‌دانم و دلیل قانونی ندارد و به فضل الهی در روز یکشنبه حقایق مربوطه را خواهم گفت.”

موازنه دیدگاه دستگاه‌های نظارتی با دولت درباره اين استعفا 

احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت ابراهیم رئیسی در این خصوص در جمع خبرنگاران گفت: نظر دولت مانند نهادهای نظارتی است.

در روز ۲۸ خرداد امسال، انتخابات هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد و آقای سلاح‌ورزی با اکثریت آرا به عنوان رئیس این نهاد اقتصادی انتخاب شد.

اما پس از آن، رسانه‌های حکومتی گزارش دادند که نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی صلاحیت سلاح‌ورزی را برای حضور در این انتخابات تأیید نکرده‌اند و از همین رو انتخاب او باطل است.

در روز یک‌شنبه ۱۱ تیر، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری ایرنا اعلام کرد: “بنا بر گزارشات رسیده، صلاحیت حسین سلاح‌ورزی به صراحت توسط وزارت اطلاعات برای حضور در انتخابات اتاق بازرگانی رد شده بود و هیچ‌گونه تأییدی برای امکان حضور او در انتخابات صادر نشده است.”