حسن روحانی: ۴۲ درصد در انتخابات ۹۸ شرکت کردند
حسن روحانی: ۴۲ درصد در انتخابات ۹۸ شرکت کردند

حسن روحانی: ۴۲ درصد در انتخابات ۹۸ شرکت کردند؛ رئیس‌جمهور پیشین ایران” به انتخابات مجلس سال ۹۸ اشاره کرده و گفته است که “۴۲ درصد افراد واجد شرایط در آن شرکت کردند، اما مسئولان متنبه نشدند.”

حسن روحانی: ۴۲ درصد در انتخابات ۹۸ شرکت کردند

رئیس‌جمهور پیشین ایران در دفاع از شرکت در انتخابات امسال اظهار کرده است که “بعضی افراد معتقدند اگر در انتخابات حضور نداشته باشیم و نرخ شرکت‌کنندگان کاهش یابد، مسئولان متوجه نقص و هشدار می‌شوند.” او به انتخابات مجلس سال ۹۸ اشاره کرده و گفته است که “۴۲ درصد افراد واجد شرایط در آن شرکت کردند، اما مسئولان متنبه نشدند.”

حسن روحانی در دیدار با اعضای “خانه کارگر” در تاریخ ۲۵ دی‌ماه افزوده است: انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ با “مشارکت ۴۸ درصدی” برگزار شد و کاهش مشارکت تأثیر چندانی نداشته است.

تشخیص این انتقادات کدام مقامات ایران را متهم می‌کند، امکان‌پذیر نیست، زیرا حسن روحانی به مدت هشت سال رئیس‌جمهور بوده و به گفته بسیاری از کارشناسان، در ایجاد نارضایتی‌های عمومی و کاهش مشارکت خود نقش داشته است.

او به دو انتخابات نیز اشاره کرده که توسط دولت خود برگزار شدند و باعث ثبت پایین‌ترین میزان مشارکت در چهار دهه گذشته شدند.

حسن روحانی

حسن روحانی سیاستمدار ایرانی و هفتمین رئیس جمهور ایران است که از ۳ اوت ۲۰۱۳ تا ۳ آگوست ۲۰۲۱ حکومت كرد. وی همچنین وکیل حقوق اسلامی، دانشگاهی، دیپلمات سابق و روحانی اسلامی است. او از سال ۱۹۹۹ در شورای رهبری ایران، از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۱ در مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۲۱ عضو شورای عالی امنیت ملی بوده است.

حسن روحانی با بیش از چهار دهه سابقه فعالیت در سیاست، نامی برای خود دست و پا کرده است. در ایران و بین المللی روحانی در سال ۱۹۴۸ در سرخه، استان سمنان، ایران به دنیا آمد و در سال ۱۹۷۲ در رشته حقوق از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد.

پس از آن، مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته حقوق از دانشگاه گلاسکو کالدونین اسکاتلند دریافت کرد. روحانی پس از آن در نقش‌های سیاسی مختلفی از جمله نایب رئیس مجلس ایران، رئیس شورای عالی امنیت ملی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و اخیراً به عنوان رئیس‌جمهور ایران خدمت کرده است.