حذف سردیس قاسم سلیمانی از ورزشگاه: اقدامی پرجنجال در نقش جهان
حذف سردیس قاسم سلیمانی از ورزشگاه: اقدامی پرجنجال در نقش جهان

حذف سردیس قاسم سلیمانی از ورزشگاه: اقدامی پرجنجال در نقش جهان؛ در یک دیدار هیجان انگیز از لیگ قهرمانان آسیا، تیم سپاهان ایران و الهلال عربستان به مصاف هم رفتند. این بازی با نتیجه ۳ – ۱ به نفع الهلال به اتمام رسید، اما پس از آن به دلیل جنجال‌هایی که پیرامون آن به وجود آمد، سردیس قاسم سلیمانی، فرماندهٔ نیروهای قدس سپاه پاسداران، از ورزشگاه برداشته شد.

حذف سردیس قاسم سلیمانی از ورزشگاه: اقدامی پرجنجال در نقش جهان

این بحث از بازی الاتحاد، تیم دیگری از عربستان، با سپاهان در مرحله مقدماتی این لیگ در مهرماه سال جاری آغاز شده بود.

در حالی که باشگاه سپاهان ایران از برداشتن سردیس قاسم سلیمانی از کنار زمین خودداری کرد، دولتمند اسلاموف، ناظر تاجیکستانی فدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، بازی را لغو کرد. این اقدام منجر به محرومیت سپاهان از میزبانی بازی و شکست ۳-۰ با حکم کنفدراسیون آسیا شد. همچنین، باشگاه مورد نظر نیز مجازاتی مالی نیز از سوی AFC دریافت کرد.

دیدار بین تیم‌های سپاهان ایران و الهلال عربستان

در نیمه اول دیدار بین تیم‌های سپاهان ایران و الهلال عربستان، که روز پنج‌شنبه برگزار شد، با پیروزی ۱-۰ به نفع سپاهان به پایان رسید. در دقیقه ۳۷ از زمان بازی، رامین رضائیان، بازیکن تیم سپاهان، توانست گلی را به دروازه یاسین بونو، سنگربان مطرح تیم ملی مراکش و دروازه‌بان الهلال، زنده کند.

اما در دقیقه ۵۶، مالکوم، مهاجم برزیلی تیم الهلال، توانست گلی را به دروازه سپاهان زندگی ببخشد و نتیجه را مساوی کند.

در ادامه، در دقیقه ۷۳، محمد دانشگر، مدافع تیم سپاهان، به دلیل دریافت کارت قرمز مستقیم از داور از بازی اخراج شد که این موضوع برای تیم ایرانی، مسئله‌ای دشوار بود.