جزييات حمله نیروهای نظامی به روستای کلاهی میناب
جزييات حمله نیروهای نظامی به روستای کلاهی میناب

جزييات حمله نیروهای نظامی به روستای کلاهی میناب؛ گروه فعالان بلوچ در یک کمپین خبری اعلام کرده‌اند که در یک حمله نظامی به روستای کلاهی میناب در استان هرمزگان، به جز تخریب و آتش‌زدن مخازن سوخت، چند خانه نیز تخریب شده است.

جزييات حمله نیروهای نظامی به روستای کلاهی میناب

به گزارش اعلام شده، در حمله روز چهارشنبه، نیروهای نظامی به جمع‌آوری ده‌ها خودروی نیسان و سایر اموال متعلق به سوخت‌بران بلوچ پرداخته و آن‌ها را توقیف نمودند.

به دنبال این حمله، فرمانده انتظامی استان هرمزگان از بازداشت ۱۵۰ تبعه افغانستان خبر داد.

یک منبع آگاه به کمپین فعالان بلوچ اطلاع داد که نیروهای نظامی با تجهیزات نظامی کامل و به همراه یگان ویژه، به روستای مذکور یورش برده‌اند. آن‌ها با استقرار در ورودی و خروجی روستا و حضور در کوچه‌ها، ساعت‌ها به ساکنان اجازه رفت و آمد نمی‌دهند.

پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت

تعدادی از ساکنان روستای کلاهی نیز برای مانع شدن از ورود نیروهای نظامی، تلاش کردند با روشن کردن آتش در ورودی‌های روستا، از ورود آن‌ها جلوگیری کنند.

علی اکبر جاویدان‌فر، فرمانده انتظامی استان هرمزگان، در حالی که به روستای کلاهی اشاره‌ای نکرد، از اجرای طرح “پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت و کشف ۵۵۰ عدد انواع مخازن حاوی ۳۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق” خبر داد.

با توجه به گزارش کمپین فعالان بلوچ، ذکر شده است که در گذشته نیز نیروهای نظامی بارها به روستای کلاهی حمله کرده و با تیراندازی منجر به کشته و زخمی شدن جوانان این روستا شده بودند.