تعداد مناطق تحت تأثیر سیل در جنوب ایران به ۱۹ استان افزایش یافت

با ادامه بارندگی در ایران ، تعداد استانهای ایران که تحت تأثیر سیل ناشی از بارندگی قرار گرفته اند ، به ۱۹ استان افزایش یافته و تعداد قربانیانی که در سیلاب های جنوب ایران کشته شده اند به ۹ استان رسیده است.

محمد باقر محمدی ، دستیار رئیس عملیات جمعیت هلال احمر ایران ، گفت که تعداد استان های آسیب دیده از بارندگی طی دو روز گذشته به ۱۹ استان رسیده است.

گزارش های دریافتی نشان می دهد که استان های جنوبی بیشترین خسارت را در نتیجه بارندگی ها متحمل شده اند ، در مقایسه با سایر استان ها.

قابل ذکر است که استانهای تحت تأثیر باران در روزهای اخیر عبارتند از: آذربایجان شرقی ، اصفهان ، بوشهر ، تهران ، خراسان جنوبی ، زنجان ، سیستان بلوچستان ، فارس ، قزوین ، قم ، کرمان ، گلستان ، هرمزگان ، کایلان ، مازندران ، مارکزی ، همدان و خوزستان. و افزایش می یابد.

بارش باران باعث بسته شدن مسیرهای مواصلاتی استان سیستان و بلوچستان و خسارت حدود ۳۰ میلیون تومانی در شبکه های توزیع برق شهرستان ضراب آباد شد.

طبق برآورد اولویت ، تأثیر سیل های اخیر در استان بوشهر باعث خسارت ۳۸ میلیارد تومانی در جاده ها شده است.

در هرمزگان ، آب باران در خانه ۶۹ خانواده در روستاهای سریک جمع شد و آنها را غیرقابل سکونت کرد.

قابل ذکر است که تأثیر سیل در استان بوشهر به دلیل جریان رودخانه های جنوب کهیلویا و بویر احمد و استان فارس به سمت استان بوشهر بوده است.

اما سیل در مرکز ایران منجر به خساراتی در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش های کشاورزی ، مسکن و حمل و نقل در استان یزد شد.

بیشترین میزان بارندگی در استان فارس در شهرستان کازرون ثبت شده است ، اما سیل اخیر در مجموع ۱۴ شهر این استان را تحت تأثیر قرار داده است.

گزارش شده است که بیشترین خسارات در یزد مربوط به شهر ابرکوه و سپس شهرهای خاتم و توفت است.