تصاویر خمینی وخامنه‌ای در آتش چهارشنبه‌سوری سوختند
تصاویر خمینی وخامنه‌ای در آتش چهارشنبه‌سوری سوختند

در همزمان با برگزاری مراسم جشن چهارشنبه‌سوری، در برخی شهرهای ایران تجمعات اعتراضی با شعارهایی علیه رژیم ایران برگزار شدند. ویدئوهایی از این تجمعات به ویژه در مناطق مختلف شهر تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

چهارشنبه‌سوری

تهرانپارس، سعادت‌آباد، نظام‌آباد، هفت‌حوض، نازی‌آباد، اکباتان، گیشا و منطقه مرزداران از جمله مناطقی بودند که تجمعات مردمی در آنها صورت گرفت. در این تجمعات، شعارهایی مانند “زن، زندگی، آزادی”، “مرگ بر حکومت بچه‌کش”، “مرگ بر دیکتاتور”، “مرگ بر خامنه‌ای”، “امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه”، “فقر، فساد، گرونی، می‌ریم تا سرنگونی”، “سیدعلی بی‌ریشه/خیزش تموم نمی‌شه” و “می‌جنگیم، می‌میریم/ایران را پس می‌گیریم” سر داده شد.

تصاویر خمینی وخامنه‌ای در آتش چهارشنبه‌سوری سوختند

همچنین، در اکباتان، مردم عکس علی خامنه‌ای را آتش زدند.

چهارشنبه‌سوری در شهرک اکباتان

شعار “زن زندگی آزادی”

به دلیل مسائل امنیتی، دسترسی به اینترنت و شبکه‌های ارتباطی در برخی مناطق ایران قطع شده بود، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که تجمعات در بسیاری از مناطق ایران ادامه داشت.

گزارشی از پایگاه خبری هه‌نگاو منتشر شده است که در آن به تجمعات و اعتراضات مردم در شهر سقز، استان کردستان اشاره شده است. بر اساس گزارش، در شب سه‌شنبه ۲۳ اسفند ماه، گروهی از مردم با شعار “مرگ بر دیکتاتور” به خیابان‌ها رفته و اعتراض خود را به نظام اعلام کرده‌اند.

پایگاه خبری هه‌نگاو از برخی دیگر اعتراضات در شهرهای بوکان، مهاباد، پیرانشهر، دیواندره، سنندج و جوانرود نیز گزارش داده است. به علاوه، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که در شهرهای دیگر از جمله تبریز، زنجان، پیرانشهر، سنندج و شهرری نیز مردم با برپایی تجمعات و روشن کردن آتش، اعتراض خود را نسبت به نظام اعلام کرده‌اند.