اعتراضات
تداوم اعتراضات به گروه طالبان؛ زنان معترض شکنجه شده‌اند

تداوم اعتراضات به گروه طالبان؛ اعتراض زنان افغان به محدودیت های اعمال شده پس از به قدرت رسیدن طالبان بر آنها ادامه دارد و برخی از زنان از ترس حملات ماموران طالبان، اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی خانگی کرده‌اند.

تداوم اعتراضات به گروه طالبان؛ زنان معترض شکنجه شده‌اند

اعتراض زنان افغان به محدودیت های اعمال شده پس از به قدرت رسیدن طالبان بر آنها ادامه دارد 

از زمان به قدرت رسیدن طالبان در اواخر مرداد امسال، دختران بالای۱۲ سال افغان از رفتن به مدرسه منع شده اند. در زمان حکومت قبلی افغانستان حدود ۳ و نیم میلیون دختر در این کشور تحصیل می کردند.

این در حالی است که گزارش های متعددی از بازداشت و تهدید زنان معترض منتشر شده است. رادیو اروپای آزاى به نقل از یک معترض گفته است که “دختران و زنانی که در خیابان ها تظاهرات کردند، شکنجه شدند” و طالبان اجازه ندادند صدای آنها شنیده شود.

زنان معترض شکنجه شده‌اند

در ماه‌های اخیر، برخی از زنان افغان در شهرهای مختلف دست به تظاهرات زده‌اند و خواستار دسترسی دوباره به حق تحصیل و کار و همچنین حقوق برابر با مردان شده‌اند و از سکوت جامعه جهانی در قبال نادیده گرفتن حقوق زنان افغان توسط طالبان انتقاد کرده‌اند.

با افزایش اعتراضات زنان، «وزارت داخله» طالبان اعلام کرد که هرگونه تجمع تنها با مجوز وزارت عدلیه امکان پذیر است.

به گفته زنان افغان، این گروه برای تجمعات اعتراضی مجوز صادر نمی کند و در هفته های اخیر زنان شرکت کننده در تظاهرات با سلاح تهدید شده اند که برخی از آنها با حملات هوایی و خشونت همراه بوده است.