تجربه وحشتناک یلدا معیری: تعرض جنسی هنگام بازداشت
تجربه وحشتناک یلدا معیری: تعرض جنسی هنگام بازداشت

یلدا معیری، عکاس خبری، اظهار می‌کند که در تجمعی که در خیابان حجاب تهران در سال گذشته برگزار شد، پس از بازداشت او و در هنگام سوار شدن به ون، اعضای نیروهای امنیتی به او “تجاوز جنسی” وارد کردند.

تجربه وحشتناک یلدا معیری: تعرض جنسی هنگام بازداشت

خانم معیری در یک پست اینستاگرامی روز سه‌شنبه اعلام کرد که اعتراض می‌کند که اعمال خشونت و تعرض جنسی در مورد همه زنان بازداشت‌شده رخ داده بوده و او همچنین افزود که آن زنان در ون حاوی خونین‌ومالین و دچار شکستگی‌های مختلف بوده‌اند.

این عکاس خبری با انتشار عکسی از تظاهرات اعلام کرد که با وجود این‌که گوشی تلفن همراهش را “پس از هشت ماه” و با اطلاعات “پاک‌شده” تحویل گرفته است، با موفقیت توانسته عکسی از “اولین لحظات دستگیری” را بازیابی کند.

یلدا معیری

خانم یلدا معیری، عکاس خبری و عضو انجمن صنفی عکاسان، در ۳۱ شهریور سال گذشته در نخستین روزهای اعتراضات سراسری در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. او پس از گذراندن ۳۲ روز در بند ۲-الف سپاه پاسداران و ۶۰ روز در زندان قرچک ورامین، در نهایت با قید وثیقه آزاد شد.

در تاریخ ۱۶ دی ماه سال گذشته، او با انتشار ویدئویی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اعلام کرد که دادگاه به علاوه حکم شش سال حبس تعزیری، مجازات‌های تکمیلی از جمله “خدمات پاکبانی” را نیز برای او صادر کرده است.