تایید دیدار فرماندار سابق آمریکایی و ظریف
تایید دیدار فرماندار سابق آمریکایی و ظریف

تایید دیدار فرماندار سابق آمریکایی و ظریف؛ عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، تاييد کرد که دیدار بیل ریچاردسون با محمدجواد ظریف در مورد مایکل وایت اتفاق افتاده است.

تایید دیدار فرماندار سابق آمریکایی و ظریف

بیل ریچاردسون، فرماندار سابق آمریکایی، پس از آزاد شدن مایکل وایت، عضو پیشین نیروی دریایی آمریکا، اعلام کرد که برای آزادی او، مستقیماً با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، و مجید تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل، مذاکره کرده است.

با توجه به بیانیه منتشر شده در وب‌سایت مرکز بیل ریچاردسون، آمده است که در طی مذاکرات، آقای فرماندار ریچاردسون به طور منظم با مقام‌های بلندپایه ایران دیدار می‌کرد.

آقای موسوی اعلام کرده است که این دیدار “ماه‌ها قبل” اتفاق افتاده و جزییات دقیق‌تری درباره زمان دقیق دیدار و همچنین دیدار بیل ریچاردسون با مجید تخت روانچی ارائه نداده است.

مبادله زندانیان

پیش از این، در آذرماه سال گذشته، محسن بهاروند، مدیرکل آمریکای وزارت خارجه، اعلام کرده بود که محمدجواد ظریف در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل موضوع مبادله زندانیان را مطرح کرده و بعضی از افراد مانند بیل ریچاردسون در آن زمان مکالماتی با آقای ظریف داشتند.

مایکل وایت، شهروند آمریکایی که بیش از دو سال پیش در ایران بازداشت شده بود، روز پنجشنبه با یک هواپیمای سوئیسی از ایران خارج شد. این حادثه رخ داد در حالی که خبر آزادی مجید طاهری، پزشک ساکن فلوریدا، نیز منتشر شده بود.