بدون حضور خبرنگاران: برگزاری جلسه مجلس پس از حمله سایبری
بدون حضور خبرنگاران: برگزاری جلسه مجلس پس از حمله سایبری

بدون حضور خبرنگاران: برگزاری جلسه مجلس پس از حمله سایبری؛ یک روز پس از گزارش‌های مربوط به نفوذ به سامانه‌ها و سرورهای مجلس شورای اسلامی، جلسه مجلس در روز چهارشنبه ۲۵ بهمن بدون حضور خبرنگاران برگزار شد

بدون حضور خبرنگاران: برگزاری جلسه مجلس پس از حمله سایبری

یک روز پس از گزارش‌های مربوط به نفوذ به سامانه‌ها و سرورهای مجلس شورای اسلامی، جلسه مجلس در روز چهارشنبه ۲۵ بهمن بدون حضور خبرنگارا برگزار شد و رای‌گیری نیز به صورت “قیام و قعود” انجام گرفت.

به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، صبح چهارشنبه اعلام شد که به دلیل “اختلال در برخی از سامانه‌های داخلی مجلس، از جمله بخش‌های مربوط به تردد و سیستم‌های رایانه‌ای و اینترنت”، امکان ورود خبرنگاران به صحن مجلس “ممکن نیست”.

به گزارش رسانه‌های حکومتی، در جلسه چهارشنبه مجلس شورای به دلیل از کار افتادن سیستم رای‌گیری، رای‌گیری‌ها به صورت “قیام و قعود” انجام شد.

حمله به سرورها و سامانه‌های مجلس شورای

گروه معروف به “قیام تا سرنگونی”، که به نظر می‌رسد به نزدیکی سازمان مجاهدین خلق مرتبط است، در روز سه‌شنبه از حمله به سرورها و سامانه‌های مجلس شورای خبر داد و سپس ادعا کرد که اطلاعات مربوط به این نفوذ سایبری را به دست آورده است.

در فایل‌هایی که این گروه هکری در کانال تلگرام خود منتشر کرده است، مبالغی مربوط به حقوق نمایندگان مجلس در خردادماه امسال ذکر شده است، که از ۱۷۰ میلیون تومان تا ۲۷۰ میلیون تومان متغیر است.