بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها!
بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها!

بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها؛ ده ماه پس از کشته شدن مهسا امینی، این حادثه باعث یک خیزش سراسری علیه حکومت و تعلیق فعالیت گشت‌های ارشاد در سطح شهرها شد. سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی، خبر بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها را اعلام کرد.

بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها!

او اضافه کرد که بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها، به دلیل رعایت مطالبات مردمی و خواسته‌های گروه‌ها و نهاد‌های مختلف اجتماعی و همچنین تاکید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، صورت گرفته است.

کشته شدن مهسا امینی در شهریور ماه سال گذشته پس از بازداشت توسط نیروهای گشت ارشاد، علاوه بر خیزش مردمی، موجی از انتقادها به گشت ارشاد را نیز حتی از سوی نمایندگان مجلس برانگیخت.

در آذرماه سال گذشته، محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، در پاسخ به سوالی درباره گشت ارشاد، تأکید کرد که «گشت ارشاد ربطی به قوه قضائیه ندارد و از همان جایی که در گذشته تاسیس شد، از همانجا نیز تعطیل گردید».

مهسا امینی کیست؟

مهسا امینی دختر ۲۲ ساله در شهر سقز در شمال غرب ایران به دنیا آمد. او به تازگی در دانشگاه ارومیه پذیرفته شده بود و در آستانه شروع تحصیل بود.

مهسا امينى، دختر جوان که به همراه خانواده خود در تهران برای دیدار با بستگان خود در حال بازدید بود، شامگاه سه شنبه در حوالی ایستگاه مترو شهید حقانی توسط اعضای گشت ارشاد دستگیر شد.

و به دلیل آسیب شدید مغزی در اثر ضرب و جرح ماموران در خودروی گشت ارشاد و بازداشتگاه «وزرا» تهران به کما رفت، و درگذشت.