بازداشت دو خبرنگار اصولگرا پس از گفتگوی نقل قولی با ابراهیم رئیسی
بازداشت دو خبرنگار اصولگرا پس از گفتگوی نقل قولی با ابراهیم رئیسی

علی غفاریان، مدیر مسئول سایت خبری صراط نیوز و هاتف صالحی، فعال رسانه‌ای اصولگرا، به اتهام انتشار نقل قولی از وحید حقانیان، دستیار سابق رهبر ايران، در مورد “نظرخواهی رئیسی برای رهبر شدن و جانشینی خامنه‌ای”، بازداشت شده‌اند.

بازداشت دو خبرنگار اصولگرا پس از گفتگوی نقل قولی با ابراهیم رئیسی

وبسایت صراط نیوز با تایید بازداشت مدیر مسئول خود، از قول خانواده علی غفاریان، خبر داد که نیروهای امنیتی از شامگاه یک‌شنبه هفته گذشته او را بازداشت کرده‌اند.

خانواده علی غفاریان همچنین اظهار کرده‌اند که “با گذشت یک هفته، هنوز از شرایط، جزییات پرونده و دلیل بازداشت او” اطلاعی ندارند.

وبسایت صراط نیوز گزارش داد که هاتف صالحی، فعال رسانه‌ای نزدیک به حکومت، نیز همزمان با مدیر سایت بازداشت شده است و از شرایط و محل نگهداری او نیز اطلاعی در دست نیست.

تاکنون اتهامات رسمی در مورد بازداشت این دو فعال رسانه‌ای اعلام نشده است. با این حال، برخی رسانه‌ها در ایران دلیل بازداشت هاتف صالحی را انتشار نقل قولی از وحید حقانیان، دستیار ویژه پیشین علی خامنه‌ای درباره “نظرخواهی ابراهیم رئیسی در خصوص جانشینی علی خامنه‌ای” عنوان کرده‌اند.

رهبرى شدن ابراهيم رئیسی

هاتف صالحی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرده که وحید حقانیان به او گفته که در سال ۱۳۹۶ ابراهیم رئیسی به طور خصوصی از من راجع به آینده سیاسی و رهبر شدنش نظرخواهی کرد.

این رسانه فعالیت نزدیک به مقامات حکومتی را تایید کرده بود و تأکید داشت جعل واژه بانوی اول توسط جمیله علم‌الهدی را باید در این حال و هوا» یعنی سودای رئیسی برای رسیدن به رهبری پس از مرگ علی خامنه‌ای، تفسیر کرد.

در همان روز، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، بدون اشاره به محتوای توئیت هاتف صالحی، ادعا کرد که وحید حقانیان نقل قول مذکور را کذب محض می‌نماید. با این حال، هاتف صالحی در شبکه اجتماعی دیگر به طور ضمنی تهدید کرد که “فایل صوتی اظهارات وحید حقانیان درباره رئیسی” را منتشر خواهد کرد.