ایران از موشک بالستیک جدید خود رونمایی کرد
ایران از موشک بالستیک جدید خود رونمایی کرد

ایران از موشک بالستیک جدید خود رونمایی کرد؛ به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، روز پنج‌شنبه چهارم خرداد، محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع، در مراسم رونمایی از جدیدترین محصول موشکی سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع با نام “خیبر” حضور داشت. این موشک، که از خانواده موشک‌های بالیستیک “خرمشهر” است، معرفی شد.

ایران از موشک بالستیک جدید خود رونمایی کرد

وزارت دفاع ايران اعلام کرده است که یک موشک بالیستیک جدید به نام “خیبر (خرمشهر۴)” با قابلیت دوربرد و ضربه نقطه‌ای ساخته است. رسانه‌های ایرانی همزمان با اعلام این خبر، فیلمی را منتشر کرده‌اند که نشان‌دهنده پرتاب این موشک است.

https://twitter.com/abdolah_abdi/status/1661653294752645121?s=20

بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم که به سپاه پاسداران وابسته است، امیر آشتیانی وزیر دفاع در مراسمی در روز پنج‌شنبه چهارم خرداد در حضور حاضران، این موشک را رونمایی کرده است.

محمدرضا آشتیانی درباره پرتاب یک موشک بالیستیک جدید توسط ایران، اظهار کرده است که این موشک، بهبود یافته‌ای از موشک‌های قبلی است و قابلیت رادارگریزی و عبور از سامانه‌های پدافند هوایی دشمن را دارد.

این موشک دارای برد دو هزار کیلومتر

به توصیفات ارائه شده توسط این رسانه مرتبط با سپاه، این موشک دارای برد دو هزار کیلومتر و مجهز به سر جنگی با وزن یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم از نوع شدید الانفجار است.

همانطور که ادعا می‌شود، بر اساس گزارش مذکور، سوخت موتورهای این موشک به صورت مایع است و طول آن حدود ۱۳ متر اعلام شده است.