اگر به مزار خواهرت بروید مادرت بازداشت می‌شود!
اگر به مزار خواهرت بروید مادرت بازداشت می‌شود!

آیدا شاکرمی، خواهر نیکا شاکرمی، در یک پست اینستاگرامی از تهدید و فشار علیه خانواده‌اش در صورت حضور بر مزار نیکا شاکرمی خبر داد.

اگر به مزار خواهرت بروید مادرت بازداشت می‌شود!

او با اشاره به اینکه از هفته گذشته جو امنیتی شدید در اطراف مزار خواهرش تشدید شده، نوشته است که تعدادی از شهروندانی که قصد داشته‌اند در مراسم سالگرد کشته شدن نیکا حضور پیدا کنند توسط نهادهای امنیتی احضار، بازداشت و تهدید شده‌اند.

آیدا شاکرمی در این پست تایید کرده که تهدیدهایی از سوی افراد ناشناس دریافت کرده مبنی بر اینکه “اگر بر مزار جگرگوشه‌مان برویم مادرم دستگیر می‌شود و به او گفتند بهتر است به فکر امنیت من که تنها دخترش هستم باشد”.

خواهر نیکا شاکرمی گفته است که اطلاعات در نهایت اجازه داده مراسم سالگرد نیکا روز پنجشنبه، ۳۰ شهریور ۱۴۰۲، برگزار شود، به شرط آنکه “خشونتی” اتفاق نیفتاد.

آیدا در این پست یادآوری کرده است که در مراسم خاکسپاری و چهلم خواهرش، این ماموران امنیتی بودند که علیه حاضران خشونت به کار بردند.

روز ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ و همزمان با سالگرد کشته شدن مهسا امینی، آتش شاکرمی خاله نیکا با انتشار پستی در اینستاگرام از مسدود شدن مسیرهای منتهی به آرامستان حیات‌الغیب محل دفن نیکا شاکرمی خبر داده بود.

او نوشته بود که افراد ناشناس به مزار نیکا آسیب زده و آتشدان و ظرف سنگی آب پرندگان را شکسته و درخت‌های کاشته شده اطراف آن را از بین برده‌اند.

فشارها بر خانواده‌های دادخواه طی ماه‌هی گذشته افزایش یافته است.