اولین داروی تولید شده با استفاده از هوش مصنوعی وارد مرحله آزمایش بر روی انسان شد
اولین داروی تولید شده با استفاده از هوش مصنوعی وارد مرحله آزمایش بر روی انسان شد

اولین داروی تولید شده با استفاده از هوش مصنوعی وارد مرحله آزمایش بر روی انسان شد؛ در هفته‌ی گذشته، دارویی که به طور کامل توسط هوش مصنوعی تولید شده بود، وارد مرحله‌ی آزمایش‌های بالینی با بیماران انسانی شد.

اولین داروی تولید شده با استفاده از هوش مصنوعی وارد مرحله آزمایش بر روی انسان شد

شرکت “اینسیلیکو مدیسن”، یک استارتاپ بیوتکنولوژی در هنگ کنگ، با موفقیت داروی INS018_055 را برای درمان بیماری فیبروز ریوی ایدیوپاتیک تولید کرده است.

بیماری فیبروز ریوی ایدیوپاتیک یک بیماری خطرناک است که باعث پیشرفت فیبروز در بافت ریه می‌شود و موجب کاهش توان تبادل اکسیژن در ریه‌ها می‌شود.

طبق گزارش موسسه ملی سلامت ایالات متحده، شیوع این بیماری در دهه‌های اخیر افزایش یافته و تقریباً ۱۰ هزار نفر در آمریکا به آن مبتلا هستند. بدون درمان مناسب، فیبروز ریوی می‌تواند در بازه زمانی دو تا پنج سال منجر به مرگ بیمار شود.

اولین داروی توليد شده توسط هوش مصنوعی

شرکت “اینسیلیکو مدیسن” با هدف نجات افراد مبتلا به بیماری فیبروز ریوی مزمن، با جذب سرمایه ۴۰۰ میلیون دلاری، به دنبال توسعه و بهبود داروی INS018_055 است.

الکس ژاورونکوف، مدیر و بنیانگذار “اینسیلیکو مدیسن”، در یک گفتگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد که این دارو اولین دارویی است که توسط هوش مصنوعی توليد شده است و در حال حاضر وارد مرحله آزمایش‌های بالینی انسانی شده است

با توجه به اظهارات الکس ژاورونکوف، او تأکید می‌کند که در حال حاضر علاوه بر داروهای تولید شده توسط هوش مصنوعی که در فازهای آزمایشی قرار دارند، داروی INS018_055 از نظر هدف و طراحی نیز بدیع است و اولین دارویی است که به طور کامل توسط هوش مصنوعی توليد شده است.