افشای جلسه شورای ائتلاف؛ اعتراف به
افشای جلسه شورای ائتلاف؛ اعتراف به "اشتباه خیلی فاحش" در تیراندازی به مردم زاهدان

بر اساس فایل صوتی لو رفته از جلسه «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» به ریاست غلامعلی حداد عادل، دبیر این شورا به «اشتباه خیلی فاحش» نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در کشتار مردم زاهدان در جریان «جمعه خونین» این شهر اعتراف می‌کند.

افشای جلسه شورای ائتلاف؛ اعتراف به “اشتباه خیلی فاحش” در تیراندازی به مردم زاهدان

رضا داوری دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در این جلسه گفت: فردی که مسئولیت کلانتری را برعهده داشت و تیراندازی کرد مرتکب اشتباه فاحشی شد و منطقه ای را هدف قرار داد که تعدادی مردم از جمله زنان، مردان و نوجوانان کشته شدند.»

این فایل صوتی که توسط گروه هک بلک‌ریوارد به دست آمده است ابتدا برای ایران اینترنشنال ارسال و سپس در کانال تلگرامی این گروه هکری قرار گرفت.

بر اساس گزارش سازمان های حقوق بشری، در تیراندازی روز جمعه هشتم مهرماه به نیروهای امنیتی زاهدان، حدود ۱۰۰ نفر از جمله زنان و کودکان کشته شدند.

مولوی عبدالحمید، بارها خواستار محاکمه عاملان این کشتار شده است.

مولوی عبدالحمید، امام اهل سنت زاهدان بارها خواستار محاکمه عاملان این کشتار شده است.

در جلسه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی همچنین داوری درباره مولوی عبدالحمید گفت که باید شرایط و جایگاه امام جمعه اهل سنت زاهدان را در منطقه درک کند.

وی افزود: مولوی عبدالحمید علیرغم انتقاد از جمهوری اسلامی «دستور اقدام، نافرمانی و ورود به میدان» را صادر نکرد.

این در حالی است که بر اساس بخشی از بولتن محرمانه فارس، یکی از خبرگزاری های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که توسط گروه هکر بلک‌ریوارد منتشر شده است، رهبر جمهوری اسلامی در واکنش به «جمع‌بندی» شورای عالی امنیت ملی و نیروی انتظامی در مورد دستگیری مولوی عبدالحمید، «دستور عدم دستگیری» وی را صادر کرد و گفت: نباید بازداشت شود. بلکه باید بی‌آبرو شود.