اعدام چهار نفر به اتهام ارتباط با موساد در آذربایجان غربی
اعدام چهار نفر به اتهام ارتباط با موساد در آذربایجان غربی

اعدام چهار نفر به اتهام ارتباط با موساد در آذربایجان غربی؛ در صبح روز جمعه هشتم دی ماه، دستگاه قضایی ایران اعلام کرد که چهار نفر به اتهام “محاربه و افساد فی‌الارض از طریق همکاری اطلاعاتی با” اسرائیل در زندان ارومیه در استان آذربایجان غربی اعدام شده‌اند.

اعدام چهار نفر به اتهام ارتباط با موساد در آذربایجان غربی

منابع حقوق بشری افزوده‌اند که این اعدام در حالی انجام شده که درخواست اعاده دادرسی توسط وکلای این افراد مطرح و در حال بررسی بوده است.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه ایران، نام این چهار نفر را وفا هناره، آرام عمری، رحمان پرهازو و خانم نسیم نمازی اعلام کرده و ذکر کرده است که این افراد اعضای یک گروه ده نفره بوده‌اند که همگی در یک پرونده به اتهام “ارتباط با موساد به قصد برهم زدن امنیت کشور” متهم شده‌اند.

هدایت مستقیم افسران جاسوسی موساد

به گفته دستگاه قضایی ايران، این چهار نفر به “هدایت مستقیم افسران جاسوسی موساد” متهم شده‌اند و در حین این هدایت، اقدام به شناسایی نیروهایی کردند که با بخش‌های امنیتی کشور همکاری داشتند. آنها با استفاده از ربایش، تهدید، ضرب و شتم، قصد تخلیه اطلاعاتی از این نیروها را داشته‌اند.

یکی از اعضای خانواده این چهار زندانی، در گفت‌وگو با شبکه حقوق بشر کردستان اظهار کرده که “وکلای این زندانیان پس از تایید حکم از سوی دیوان عالی کشور، درخواست اعاده دادرسی خود را به دیوان عالی کشور ارسال کرده و همزمان درخواستی را هم در کمیسیون عفو و بخشودگی ثبت کرده بودند.

در حالی که این دو درخواست در حال بررسی بود، این زندانیان در یک اقدام انتقام‌جویانه علیه اسرائیل، به دستور نهادهای امنیتی در تهران، برای اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده‌اند.”