اعتراضات اراک و فریاد
اعتراضات اراک و فریاد "مرگ بر خامنه‌ای" در خیابان‌ها

اعتراضات اراک و فریاد “مرگ بر خامنه‌ای” در خیابان‌ها؛ یک ویدئو در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن شعارهایی همچون “مرگ بر خامنه‌ای” و “زن، زندگی، آزادی” در حالی که برق در اراک قطع شده بود، به گوش می‌رسید.

اعتراضات اراک و فریاد “مرگ بر خامنه‌ای” در خیابان‌ها

یک ویدئو در شبکه‌های اجتماعی در روز سه‌شنبه منتشر شد که در آن شعارهایی همچون “مرگ بر خامنه‌ای” و “زن، زندگی، آزادی” در حالی که برق در اراک قطع شده بود، به گوش می‌رسید.

قبلاً ویدئویی دیگر نیز منتشر شده بود که در آن مردم در منطقه پونک در تهران، در زمانی که برق قطع شده بود، شعار می‌دادند. این ویدئو در میان تابستان منتشر شده بود.

بحران برق در ایران

محمد عبده‌زاده، رئیس هیئت‌مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، در یک نامه‌ای که به بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت و درمان، آدرس شده بود، هشدار داده است که بحرانی در صنعت دارو در حال نزدیک شدن به وقوع است.

اگرچه قبلاً نیز او در مورد احتمال بروز بحران در صنعت دارویی کشور هشدار داده بود، اما اکنون این موضوع به دلیل وقوع بحران بی‌برقی به وضعیت دست و پا گرفته است.

در دو روز آخر هفته گذشته، دولت به دلیل “گرمای بی‌سابقه هوا” تصمیم به تعطیلی گرفت. اگرچه در این تصمیم دولت به دلیل کمبود برق اشاره نشد، اما تولیدکنندگان برق و برخی نمایندگان مجلس بیان می‌کنند که ناترازی در تامین برق، کشور را به شرایط بحرانی کشانده است.

در هفته‌های اخیر، مصرف برق به طور ناگهانی به رکوردی بی‌سابقه رسید و پیک مصرف برق به بیش از ۷۷ هزار مگاوات در روز افزایش یافت. این عدد باعث فشار زیادی بر بنگاه‌های صنعتی شده است که نیاز به تحمل قطعی در تامین برق دارند.