اسنپ‌فود با هکرها مذاکره می‌کنند؟
اسنپ‌فود با هکرها مذاکره می‌کنند؟

اسنپ‌فود با هکرها مذاکره می‌کنند؟ اسنپ فود یک سامانه اینترنتی سفارش غذا در ایران است، گزارش‌ها در مورد هک شدن اطلاعات کاربران خود را تأیید کرد و با اعلام این که مسئولیت این اتفاق را می‌پذیرد گفت در همکاری با پلیس فتا به دنبال بررسی و شناسایی عوامل آن است.

اسنپ‌فود با هکرها مذاکره می‌کنند؟

در پی گزارش‌ها مبنی بر هک گسترده اسنپ فود و ادعای هکرها مبنی بر دست یافتن به اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر و ۸۸۰ میلیون سفارش، این شرکت خدماتی با تأیید هک، درباره آن بیانیه‌ای صادر کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی ایران ایسنا امروز یک‌شنبه ۱۰ دی، شرکت خدمات اینترنتی اسنپ فود ادعا کرد که اطلاعات بانکی مشتریان، از جمله: کد امنیتی کارت، رمز عبور، و تاریخ انقضا، در امنیت کامل قرار دارد چرا که این اطلاعات بر اساس مقررات بانک مرکزی در هیچ یک از پلتفرم‌ها ذخیره نمی‌شود.

به گفته برخی منتقدان، اسنپ‌فود در حالی که نتوانسته اطلاعاتی را که در اختیار دارد حفظ کند، حال دارد اطمینان می‌دهد دیتایی که در اختیار نداشته جایش امن است.

در بیانیه این شرکت با اعلام این که گروه هکری اقدام به فروش اطلاعات کرده، تأکید شده که حد اکثر تلاش خود را برای جلوگیری از انتشار داده‌های کاربران، از طریق مذاکره با این گروه هکری خواهد کرد.

همچنین، خبرگزاری ایرنا به نقل از رامین پاشایی، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا اعلام کرد که یک تیم فنی در شرکت اسنپ فود مستقر شده که در حال انجام بررسی‌های فنی و تخصصی هستند و در صورت مشاهده هرگونه اهمال و سهل‌انگاری مراتب برای پیگیری به مراجع قانونی منعکس خواهد شد.

شرکت اینترنتی اسنپ، که اسنپ فود یکی از زیرمجموعه‌های آن است، خدماتی از جمله حمل و نقل مسافر و غذا انجام می‌دهد.

هک اسنپ فود و اقدامات پیرامون آن در رسانه‌های اجتماعی واکنش‌هایی در پی داشته است.