اسناد افشا شده: نقش بزرگ «قرارگاه ثارالله» سپاه در سرکوب دانشجویان معترض
اسناد افشا شده: نقش بزرگ «قرارگاه ثارالله» سپاه در سرکوب دانشجویان معترض"

اسناد افشا شده: گروه “قیام تا سرنگونی” اسنادی که در اثر هک سایت ریاست جمهوری منتشر شده‌اند، نقش گسترده “قرارگاه ثارالله” سپاه در سرکوب دانشجویان در طی خیزش انقلابی ایرانیان را آشکار می‌سازد.

اسناد افشا شده: نقش بزرگ «قرارگاه ثارالله» سپاه در سرکوب دانشجویان معترض

در یک سند خیلی محرمانه از جلسه کمیته دانش و کمیته اطلاعاتی-امنیتی دانشگاه‌ها، که توسط مجتبا پورمحسن، عضو هیات تحریریه ایران‌اینترنشنال، گزارش شده است، آمده است که حسین نجات، جانشین فرمانده “قرارگاه ثارالله” مشهور به محمدحسین زیبایی‌نژاد، با استناد به تصمیم شورای امنیت کشور، اقدام به لغو حکم ممنوع‌الورود دانشجویان معترض به خوابگاه‌ها نموده و از این تصمیم مخالفت کرده است.

در یک سند محرمانه دیگر به تاریخ ۱۲ بهمن از جلسه کمیته دانش و کمیته اطلاعاتی-امنیتی دانشگاه‌ها، آمده است که سپاه انقلاب اسلامی از پوشش اختیاری دانشجویان دختر که در اعتراض به وضعیت کنونی اعتراضات خود را ابراز می‌کنند، نارضایتی خود را بیان کرده و خواستار اختلال در ثبت‌نام این دانشجویان شده است.

با توجه به این سند منتشر شده، معاونت اطلاعات “قرارگاه ثارالله” فهرستی از اساتید دانشگاه‌ها را تهیه کرده است که در جریان خیزش انقلابی و سرکوب دانشجویان همراه نشده‌اند. بر اساس این فهرست، معاونت اطلاعات خواستار جابجایی این استادها شده و آن را به وزارت علوم ارائه کرده است.

دانشجویان معترض

در سند افشا شده ذکر شده است که قرارگاه ثارالله خواستار انحلال انجمن اسلامی دانشگاه شریف شده است. همچنین، در این سند با اشاره به عفو و آزادی برخی از دانشجویان معترض، خواسته شده است که در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه مقرر شود هر تصمیمی درباره دانشجویانی که در زندان به سر می‌برند، تنها با در نظر گرفتن نظر بازجوهای سپاه پاسداران اتخاذ شود.

با توجه به اسناد افشا شده، قرارگاه ثارالله به استناد ادعاهای دانشجویان بسیجی که مدعی می‌شوند استادان به دلیل همراهی بسیجی‌ها در سرکوب فعالیت‌های مختلف، نمره این دانشجویان را کاهش داده‌اند، به دانشگاه‌ها دستور داده است که اساتید برگه‌های امتحانی دانشجویان بسیجی را به برگه نمرات آنها ضمیمه کنند.