ادعاهای جمهوری اسلامی در مورد مرگ سارینا اسماعیل‌زاده چیست؟
ادعاهای جمهوری اسلامی در مورد مرگ سارینا اسماعیل‌زاده چیست؟

ادعاهای جمهوری اسلامی در مورد مرگ سارینا اسماعیل‌زاده چیست؟؛ حسین فاضلی هريکندی رئیس کل دادگستری البرز ادعایاین ادعا را درباره کشته شدن سارینا اسماعیل‌زاده معترض شانزده ساله مطرح کرد که او نیز همچون نیکا شاکرمی از پشت بام سقوط کرد و جان باخت.

ادعاهای جمهوری اسلامی در مورد مرگ سارینا اسماعیل‌زاده چیست؟

فاضلی هريکندی روز جمعه گفت: نیروی انتظامی در دقایق ابتدایی بامداد دوم مهرماه گزارشی مبنی بر سقوط از ارتفاع دریافت کرد مبنی بر اینکه جسد یک دختر نوجوان «در محل ورودی پارکینگ پشتی ساختمان همسایه منزل مادر بزرگ» در عظیميه کرج کشف شد.

رئیس قاضی استان البرز مدعی شد: متوفی که آن شب به همراه مادرش در منزل مادربزرگش بود خود را به پشت بام طبقه پنجم از پله های منزل مادربزرگش رساند و پس از ورود به پشت بام همسایه از آنجا پرید و طبق بررسی‌های اولیه خودکشی کرده است.”

اعتراضات در ايران

وی با بیان اینکه سارینا “سابقه خودکشی ناموفق با مصرف قرص ” داشته است، ادامه داد: علت مرگ شوک ناشی از ضربه به دنبال صدمات، شکستگی های متعدد و خونریزی ناشی از سقوط از ارتفاع بوده است.

به تازگی ویدئویی از سارینا اسماعیل زاده دانش آموز ۱۶ ساله منتشر شده که در آن از مشکلات اقتصادی مردم و محدودیت هایی که به ویژه برای زنان در جامعه وجود دارد صحبت می کند.

بر اساس گزارش ها، او مانند بسیاری از معترضان دیگر در جریان سرکوب خشونت آمیز اعتراضات در روزهای اخیر جان باخت.