آیا حمله شیمیایی به مدارس دوباره برگشت؟
آیا حمله شیمیایی به مدارس دوباره برگشت؟

دیروز یک‌شنبه ۷ آبان۱۴۰۲ ده‌ها دانش‌آموز یک هنرستان دخترانه در شهر زنجان با علایم مسمومیت در بیمارستان بستری شدند.

آیا حمله شیمیایی به مدارس دوباره برگشت؟

بر اساس آنچه مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان به رسانه‌های ایران گفته، شمار دانش‌آموزان بستری شده که همگی در هنرستان دخترانه کوثر درس می‌خوانند، ۶۷ تن است و در ۴ بیمارستان شهر زنجان بستری شده‌اند.

حسن اسم‌خانی به‌ دلیل اصلی بروز مسمومیت اشاره نکرده و انتقال دانش‌آموزان را به‌دلیل مسمومیت یا اضطراب ناشی از آن اعلام کرده است. به گفته این مقام دانشگاه علوم پزشکی زنجان، وضعیت عمومی دانش‌آموزان بستری شده مناسب است و مشکل عمده بار روانی و اضطراب ناشی مسمومیت بوده است.

ارتباط دادن مسمومیت دانش‌آموزان در زنجان در حالی به‌ دلایل روحی و روانی نسبت داده می‌شود که در پاییز و زمستان سال ۱۴۰۱، گزارش‌های متعددی از حمله‌ شیمیایی به مدارس و مسموم‌سازی شمار زیادی از دانش‌آموزان، در ده‌ها شهر ایران گزارش شد.

گسترده شدن آمار مسمومیت در مدارس به‌ ویژه دخترانه، در‌حالی‌که دانش‌آموزان نقش پررنگی در اعتراضات سراسری سال گذشته ایفا داشتند، موجی از تجمعات اعتراضی توسط معلمان و والدین دانش‌آموزان در مقابل مدارس و ادارات آموزش‌و‌پرورش را به‌دنبال داشت.

رسانه‌های حکومتی و مقامات ج.ا همچنین هرگونه مسموم‌سازی» را تکذیب و تلاش کردن این مسمومیت‌ها را به تمارض، اضطراب و بمب‌های بدبو نسبت بدهند.