آیا بودجه سازمان صداوسیما سه برابر شده است؟
آیا بودجه سازمان صداوسیما سه برابر شده است؟

آیا بودجه سازمان صداوسیما سه برابر شده است؟؛ در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، نمایندگان مجلس شورای به تصویب اعتبار ۲۴ هزار میلیارد تومانی برای سازمان صداوسیما پرداختند، که سه برابر میزان بودجه مربوط به این سازمان در سال جاری می‌باشد.

آیا بودجه سازمان صداوسیما سه برابر شده است؟

در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، نمایندگان مجلس شورای به تصویب اعتبار ۲۴ هزار میلیارد تومانی برای سازمان صداوسیما پرداختند، که سه برابر میزان بودجه مربوط به این سازمان در سال جاری می‌باشد. این تصمیم نشان‌دهنده افزایش ۲۰۰ درصدی بودجه صداوسیما در سال آینده است.

مقابله با این اقدام متفاوت در سایر حوزه‌هاست؛ زیرا در جلسه روز شنبه ۷ بهمن‌ماه، نمایندگان مجلس در حال بررسی و تصویب افزایش ۲۰۰ درصدی بودجه صداوسیما بودند. در همین حین، اعلام شده است که در سال آینده، حقوق کارمندان دولت تنها با افزایش ۱۸ درصد مواجه خواهد شد، حتی با رد افزایش ۲۰ درصدی که دولت پیشنهاد داده و اظهار داشته که این موضوع می‌تواند منجر به کسری بیشتر در بودجه گردد.

افزایش چشمگیر بودجه سازمان صداوسیما

همچنین، در حین افزایش چشمگیر بودجه سازمان صدا وسیما، باید به این نکته اشاره کرد که مجلس شورای در آبان ماه امسال تصویب کرد که در طول اجرای برنامه هفتم توسعه، بودجه این سازمان به شکل سالانه با حداقل ۴۳ درصد افزایش خواهد یافت.

بودجه سازمان صد اوسیما، که به عنوان مسئول رادیو و تلویزیون انحصاری و حکومتی در ایران شناخته می‌شود، در سال جاری با افزایش ۴۲ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۷۵۳۱ میلیارد تومان رسید.

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، با حمایت از سه برابر شدن بودجه صدا و سیما اظهار داشت: «ما در یک جنگ رسانه‌ای قرار داریم و باید صداوسیما را تقویت کنیم». این توجیه به تقویت مالی و اقتصادی سازمان صداوسیما در راستای تحقیق و توسعه در حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی اشاره دارد.