آشکارسازی تازه: دختر رفسنجانی از تهدیدهای قتل به پدرش پیش از فوت افشاگری می‌کند
آشکارسازی تازه: دختر رفسنجانی از تهدیدهای قتل به پدرش پیش از فوت افشاگری می‌کند

آشکارسازی تازه: دختر رفسنجانی از تهدیدهای قتل به پدرش پیش از فوت افشاگری می‌کند؛ دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، هفت سال پس از مرگ مشکوک پدرش، در گفتگو با روزنامه اعتماد اظهار کرده است که دو ماه قبل از درگذشت هاشمی، افرادی به او اعلام کردند: “می‌خواهند پدرت را طوری بُکشند که شما هم فکر کنید به مرگ طبیعی فوت کرده.”

آشکارسازی تازه: دختر رفسنجانی از تهدیدهای قتل به پدرش پیش از فوت افشاگری می‌کند

فاطمه هاشمی در این مصاحبه توضیح داده است که پرسش کرده بود: “گفتم چرا پدر من را بکشند؟ گفتند برای اینکه آنها نگران بعد از آقای خامنه‌ای هستند.”

دختر هاشمی در خصوص روز مرگ پدرش، شواهدی را بیان کرده که شبهه قتل او را تقویت می‌کند. او اظهار کرده است: “روز یکشنبه صبح، ۳-۴ بار با پدرم تلفنی صحبت کردم و حتی ایشان هم به من زنگ زدند و گفتند که دارند به استخر می‌روند. احساس می‌کنم که شاید ایشان چیزهایی فهمیده بوده‌اند، زیرا هیچ وقت در روز یکشنبه با خودشان تماس نمی‌گرفتند که تو و مادرتان به آنجا بیایید. این یک عادت بوده است که در آن روز تماس نمی‌گرفتند.”

همچنین، او به پیگیری پروند قتل پدرش و جلسه‌ای با علی شمخانی اشاره کرده و گفته است: “در آخرین جلسه که آقای شمخانی ما را به شورای عالی امنیت ملی دعوت کرد، به ما گفته شد که من دیگر نمی‌توانم موضوع را ادامه دهم و به من گفته شده که می‌خواهی آقای هاشمی را شهید اعلام کنی! این جمله از ایشان آمده بود در حالی که ما شواهد زیادی داشتیم.”

خانم هاشمی در خصوص دو نفری که این خبر را پیش از فوت هاشمی رفسنجانی به او اطلاع داده‌اند، اظهار کرده است که این دو نفر «آقا با سن حدود ۶۰ سال و موهای جوگندمی» بوده‌اند و خود را به عنوان از نزدیکان هاشمی معرفی کرده‌اند. او از آنها نقل قول کرده و درباره دلایل احتمالی قصد قتل پدرش توضیح داده است: “گفتند برای اینکه آنها نگران بعد از آقای خامنه‌ای هستند. همچنین، این دو نفر اعلام کرده‌اند که سه انتخابات را از دست داده‌اند؛ ریاست‌جمهوری سال ۹۲، مجلس و خبرگان سال ۹۴. آقای هاشمی حمایت کرده و لیستی که او حمایت کرده، رای آورده است. این افراد نگران انتخابات‌های آینده هستند؛ یکی از جملات آنها اشاره به انتخابات سال ۹۶ دارد، که البته در مقابل انتخابات خبرگان بعدی اهمیت زیادی ندارد، اما انتخابات خبرگان برای آنها بسیار حائز اهمیت است.”

فاطمه هاشمی در ادامه توضیح داده که این ماجرا را به پدرش گفته و پدرش به او جواب داده که: “این چه حرفی است که می‌گویی. به هیچ کس این حرف را نگو؛ حتی به مادرت، چون نگران می‌شود.”

ما بلد نیستیم روشن کنیم

دختر هاشمی در مورد دیگر شواهد قتل پدرش و نقصان در محافظت او اظهارات کرده و افزوده است: “این اواخر خیلی مسائل را رعایت نمی‌کردند. بابا اصلا توجهی نداشت و می‌گفت همین است و هر چه که شد! تا اینکه این اتفاق افتاد. من هر چه به رییس تیم حفاظت گفتم برویم دوربین‌های استخر را ببینیم؛ به من می‌گفت تو به من شک داری؟ من گفتم بحثم شما نیستی، اما برویم ببینیم چه اتفاقی افتاده است. اول اجازه نمی‌داد؛ بعد گفت آنجا را پلمب کردند و اجازه نمی‌دهند. او باید هماهنگ می‌کرد که ما فیلم دوربین‌ها را ببینیم و هماهنگ نمی‌کرد. تا اینکه یک روز به او خیلی تند شدیم و گفتیم لابد خودت حرکتی کردی که اجازه نمی‌دهی فیلم‌ها را ببینیم. نهایتاً برادرانم رفته بودند که باز هم فیلم‌ها را نشان ندادند و گفتند ما بلد نیستیم روشن کنیم!”