آزار و اذیت مجاهد کورکور پس از تلاش برای خودکشی
آزار و اذیت مجاهد کورکور پس از تلاش برای خودکشی

بر اساس گزارش منتشر شده توسط کانون مدافعان حقوق بشر، بعد از تلاش ناموفق او برای خودکشی، مأموران زندان او را به گونه‌ای مورد آزار و اذیت قرار دادند که وی نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشت.

آزار و اذیت مجاهد کورکور پس از تلاش برای خودکشی

در روز پنج‌شنبه ۱۱ آبان، مجاهد کورکور در احتجاج به شرایط بی‌ثباتی که در زندان وی برقرار بود، به تلاش برای خودکشی پرداخت. بر اساس گزارش منتشر شده توسط کانون مدافعان حقوق بشر، بعد از تلاش ناموفق او برای خودکشی، مأموران زندان او را به گونه‌ای مورد آزار و اذیت قرار دادند که وی نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشت.

مجاهد کورکور توسط قوه قضائیه به عنوان متهم اصلی در پرونده تیراندازی در روز ۲۵ آبان سال ۱۴۰۱ که منجر به کشته شدن چند شهروند از جمله کیان پیرفلک ۹ ساله در ایذه شد، معرفی شده است.

متهم اصلی در پرونده کشته شدن کیان پیرفلک

در تاریخ ۱۸ فروردین امسال، قوه قضائیه اعلام کرد که برای عباس کورکوری، مشهور به مجاهد کورکور، حکم اعدام به عنوان متهم اصلی در پرونده کشته شدن کیان پیرفلک صادر شده است، اما این حکم غیر قطعی است و می‌تواند در دیوان عالی کشور مورد بررسی و اعاده فرجام قرار گیرد.

این موضوع در شرایطی رخ داده که خانواده کیان پیرفلک به طور تکراری اعلام کرده‌اند که نیروهای حکومتی به عنوان قاتلان فرزندشان عمل کرده‌اند.