آرمیتا گراوند در وضعیت بحرانی: اعلام خبرگزاری دولتی برنا
آرمیتا گراوند در وضعیت بحرانی: اعلام خبرگزاری دولتی برنا

خبرگزاری دولتی برنا اعلام کرد که وضعیت حیاتی آرمیتا گراوند تغییر کرده و به وخامت نزدیک شده است.

آرمیتا گراوند در وضعیت بحرانی: اعلام خبرگزاری دولتی برنا

خبرگزاری دولتی برنا در ظهر روز چهارشنبه ۱۹ مهر اعلام کرد که وضعیت حیاتی آرمیتا گراوند در چند روز گذشته تغییر کرده و به نسبتی وخامت پیدا کرده است.

این خبرگزاری، که وابسته به وزارت ورزش و جوانان ايران است، در کانال تلگرامی خود ذکر کرد: “با این حال، تیم پزشکی همچنان در تلاش برای بهبود وضعیت آرمیتا گراوند فعالیت دارد.”

آرمیتا گراوند

آرمیتا گراوند، دختر ۱۶ ساله اهل کرمانشاه، دانش‌آموز کلاس یازدهم هنرستان دولتی عروه‌الوثقی در منطقه ۱۱ تهران است. او در ۹ مهر ۱۴۰۲، پس از حادثه‌ای در متروی تهران بیهوش و در بیمارستان فجر، وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ارتش، بستری شد و در کما است.

بر اساس فیلم‌های منتشر شده از این حادثه، آرمیتا و دو دوستش در ایستگاه مترو شهدا سوار قطار شدند. چند لحظه پس از ورود به قطار، آرمیتا به‌طور ناگهانی از هوش رفت و روی زمین افتاد. او سپس با کمک دوستان و یکی دیگر از مسافران به روی سکو منتقل شد.

علت اصلی این حادثه هنوز مشخص نیست. مقامات رسمی ایران اعلام کرده‌اند که آرمیتا به دلیل افت فشار خون بیهوش شده است. با این حال، برخی از منابع خبری و کاربران شبکه‌های اجتماعی میگویند که آرمیتا توسط نیروهای حجاب‌بان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

پس از رسانه‌ای شدن این حادثه، واکنش‌های زیادی در داخل و خارج از ایران به وجود آمد. بسیاری از مردم نسبت به وضعیت آرمیتا ابراز نگرانی کرده و خواستار رسیدگی به این پرونده شده‌اند.