استرس
مواد غذایی و خوردنی های خوشمزه ضد استرس را بشناسید

افراد می توانند تغییرات زیادی در سبک زندگی خود ایجاد کنند و اضطراب و استرس خود را کنترل کنند. رژیم غذایی سرشار از سبزیجات، میوه ها، مرکبات، حبوبات و پروتئین بسیار مفید است. استرس در موقعیت های مختلف زیاد است و میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد.

مواد غذایی و خوردنی های خوشمزه ضد استرس را بشناسید

. آجیل برزیلی
این آجیل سرشار از سلنیوم است. سلنیوم خلق و خو را بهبود می بخشد و التهاب را کاهش می دهد. سطوح بالای این ماده اغلب اختلالات خلقی مختلف را بهبود می بخشد و همچنین آنتی اکسیدان است، از آسیب سلولی جلوگیری می کند و همچنین عاملی برای پیشگیری از سرطان است.

به طور کلی آجیل حاوی ویتامین های گروه B، روی، منیزیم، روغن های امگا 3 و 6 است که همگی تاثیر مثبتی بر روی اعصاب و رفع استرس، تنظیم سطح قند خون، کاهش میل به غذاهای شیرین، تنظیم اشتها و بهبود متابولیسم دارند بدن شوند.

تخم مرغ

زرده تخم مرغ یکی دیگر از منابع ویتامین D است. تخم مرغ همچنین منبع غنی پروتئین و حاوی اسیدهای آمینه ضروری و همچنین تریپتوفان است که به تولید سروتونین کمک می کند، یک ماده شیمیایی انتقال دهنده عصبی که بر حافظه، خواب، رفتار و خلق و خوی تأثیر می گذارد.

شکلات تلخ

کارشناسان معتقدند که شکلات تلخ استرس را کاهش می دهد. همچنین روحیه و خو را بهبود می بخشد.
شکلات تلخ منبع بسیار خوبی از پلی فنول ها، فلاونوئیدی است که از مرگ سلولی و التهاب سلول های عصبی در مغز جلوگیری می کند و جریان خون را بهبود می بخشد.

ماهی

ماهی هایروغنی مانند سالمون و و قزل آلا سرشار از امگا ۳، ویتامین های B، روی و منیزیم هستند که استرس را کاهش می دهند.