مدیر مسئول‌ شبکه شرق به دلیل انتشار یک نظرسنجی احضار شد!
مدیر مسئول‌ شبکه شرق به دلیل انتشار یک نظرسنجی احضار شد!

خبرگزاری قوه‌ قضاییه “میزان” ديروز پنجشنبه ۴ آبان۱۴۰۲، از احضار مدیر مسوول یکی از روزنامه‌های ایران برای ارائه اسناد و مدارک مربوط به یک نظرسنجی خبر داد.

مدیر مسئول‌ شبکه شرق به دلیل انتشار یک نظرسنجی احضار شد!

در گزارش خبرگزاری “میزان” به نام روزنامه و موضوعی که موجب احضار مدیر مسوول شده اشاره‌ای نشده است، اما گزارش شبکه شرق که روز گذشته به نتایج یک نظرسنجی درباره بی‌اثر بودن لایحه حجاب و عفاف پرداخته بود، از شبکه‌های اجتماعی این روزنامه حذف شده است.

در این گزارش آمده بود که ۸۴٪ از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بر این باورند که لایحه موسوم به عفاف و حجاب، باعث رعایت حجاب اجباری در ایران نخواهد شد.

شبکه شرق از زیر مجموعه‌های روزنامه شرق، در گزارش خود تصریح کرده بود که از ۱۲ هزار و ۳۳۴ نفر شرکت‌کننده در این نظرسنجی، ۱۱ هزار و ۳۸۷ نفر در پاسخ به این سوال که در صورت تبدیل لایحه عفاف و حجاب به قانون، اجرای آن می‌تواند به رعایت حجاب منجر شود؟، پاسخ منفی داده‌اند و فقط ۱۹۷۴ نفر پاسخ مثبت داده‌اند.

خبرگزاری میزان در پایان خبر خود نوشته است که اگر مدیر مسوول این روزنامه قادر به ارائه مستندات و مدارک لازم درباره نتایج این نظرسنجی نباشد، از سوی دادستانی تهران علیه این رسانه اعلام جرم خواهد شد.