محسن رضایی، معاون اقتصادی ابراهیم رئیسی، از مقام خود کناره‌گیری کرد
محسن رضایی، معاون اقتصادی ابراهیم رئیسی، از مقام خود کناره‌گیری کرد

محسن رضایی، معاون اقتصادی ابراهیم رئیسی، از مقام خود کناره‌گیری کرد؛ خبرگزاری تسنیم در روز دوشنبه، ۲۲ خرداد اعلام کرد که محسن رضایی از مقام معاونت اقتصادی کناره‌گیری کرده است. در پاسخ به استعفای رضایی، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، موافقت خود را اعلام کرد و او را به عنوان “رئیس دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا” منصوب نمود.

محسن رضایی، معاون اقتصادی ابراهیم رئیسی، از مقام خود کناره‌گیری کرد

ابراهیم رئیسی کمی پس از شروع فعالیت‌های خود به عنوان رئیس جمهور، در ماه شهریور سال ۱۴۰۰، محسن رضایی را به سمت “معاون اقتصادی” خود، “دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا” و “دبیر ستاد اقتصادی دولت” منصوب کرد.

اما یک منبع مطلع، که نامش فاش نشده، به خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که سمت جدید محسن رضایی پس از انتقاد علی خامنه‌ای، از “عدم تحقق اهداف شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا” ایجاد شده است.

مطابق این منبع آگاه نزدیک به محسن رضایی، بر اساس انتقاد آیت‌الله خامنه‌ای، تغییراتی در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در نظر گرفته شده است. یکی از مهمترین این تغییرات، تشکیل دبیرخانه دائمی و تمام وقت برای این شورا است، به منظور بهبود سازماندهی جلسات و پیگیری مصوبات.

مشکلات ناشی از عدم توافق مسئولان

در سخنان خود اظهار داشت: “این جلسات اقتصادی سران قوا موقت هستند و من چهار مورد مشخص را مورد توجه قرار دادم، از جمله اصلاح ساختار بودجه. البته تاکنون به شکل صحیحی پیش نرفته است، اما راه حل آن تعطیل کردن جلسات نیست و باید کارها ادامه یابد.”

علاوه بر این، آیت‌الله خامنه‌ای ادعا کرد: “بخشی از مشکلات ناشی از عدم توافق مسئولان رده بالا است که با برقراری گفت‌وگو قابل حل هستند.”