محدودیت‌های جدید توئیتر؛ توئیتر دسترسی کاربران به پست‌ها را محدود کرد!
محدودیت‌های جدید توئیتر؛ توئیتر دسترسی کاربران به پست‌ها را محدود کرد!

محدودیت‌های جدید توئیتر؛ ایلان ماسک، مدیرعامل تویتر، اعلام کرد که تازه محدودیت‌هایی را برای کاربران این شبکه اجتماعی اعمال خواهد کرد.

محدودیت‌های جدید توئیتر؛ توئیتر دسترسی کاربران به پست‌ها را محدود کرد!

در روز شنبه، ایلان ماسک در حساب توئیتر خود اعلام کرد که تغییراتی در محدودیت‌های خواندن پست‌ها برای حساب‌های تأییدشده و تأیید نشده اعمال خواهد شد.

بر اساس این تغییرات، حساب‌های تأییدشده می‌توانند تا ۶،۰۰۰ پست را در یک روز بخوانند. اما حساب‌های تأیید نشده که تیک آبی ندارند، تنها مجاز به خواندن ۶۰۰ پست در روز هستند. همچنین، حساب‌های تأسیس تازه‌تأسیس شده و تأیید نشده تنها می‌توانند ۳۰۰ پست را در یک روز بخوانند.

آقای ماسک بیان کرده است که این محدودیت‌ها به صورت موقت اعمال خواهند شد و هدف اصلی آنها استخراج داده و مقابله با دستکاری‌های سیستمی است.

دوره‌ی کوتاه مدیریت ایلان ماسک در توئیتر با سیاست‌های جدید و جنجالی همراه بوده که به علت آن، برخی کاربران، روزنامه‌نگاران، رسانه‌ها و حتی دولت‌ها واکنش‌های شدیدی نشان داده‌اند.

ایلان ماسک كيست؟

ایلان ماسک در ۲۸ ژوئن ۱۹۷۱ در جنوب آفریقا به دنیا آمد. پدر وی مهندس بود و مادرش نیز دکتر بود. او از کودکی شروع به کار با کامپیوتر کرد و در سن ۱۲ سالگی اولین بازی ویدیویی خود را نوشت. او پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه پنسیلوانیا و دریافت مدرک کارشناسی در رشته فیزیک و علوم کامپیوتر، به سمت کارآفرینی روی آورد.

در سال ۲۰۰۲، او با همکاری برادرش که نرم‌افزار Zip2 را طراحی کرده بود، شرکت Zip2 را تأسیس کرد و در ادامه این شرکت را به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار به شرکت کامپیوتری Compaq فروخت. پس از این، او در سال ۲۰۰۴ شرکت SpaceX را تأسیس کرد و هدف خود را از فعالیت در این شرکت، توسعه فناوری هایی بود که به انسان این امکان را بدهند تا به سیارات دیگر بروند. سپس در سال ۲۰۰۸، او شرکت Tesla Motors را تأسیس کرد و به تولید خودروهای الکتریکی پرداخت.