سومین سالروز: در ترور فخری‌زاده از هوش مصنوعی استفاده کردند و در مدت سه دقیقه
سومین سالروز: در ترور فخری‌زاده از هوش مصنوعی استفاده کردند و در مدت سه دقیقه

خبرگزاری فارس، به یادآوری سومین سالگرد کشته شدن محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع ايران، نوشت که «کل عملیات حدود سه دقیقه طول کشید و هیچ عامل انسانی در محل ترور حضور نداشت.

سومین سالروز: در ترور فخری‌زاده از هوش مصنوعی استفاده کردند و در مدت سه دقیقه

خبرگزاری فارس، به یادآوری سومین سالگرد کشته شدن محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع ایران، اعلام کرد که عملیات کل حدود سه دقیقه طول کشیده و هیچ فرد انسانی در محل ترور حاضر نبوده است. همچنین، تیربار داخل نیسان از هوش مصنوعی بهره‌مند شده بود.

فخری‌زاده

فخری‌زاده در سال ۱۳۴۰ در شهر مشهد به دنیا آمد. او در سال ۱۳۶۲ از دانشگاه صنعتی شریف در رشته فیزیک فارغ‌التحصیل شد و سپس در مقطع کارشناسی ارشد در همان دانشگاه تحصیل کرد. او در سال ۱۳۶۹ مدرک دکترای خود را در رشته فیزیک هسته‌ای از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران دریافت کرد.

فخری‌زاده از سال ۱۳۶۲ به فعالیت در برنامه هسته‌ای ایران پرداخت. او در ابتدا در مرکز تحقیقات فیزیک (PHRC) فعالیت می‌کرد و سپس به عنوان رئیس این مرکز منصوب شد. او همچنین از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۷ رئیس مرکز تحقیقات هسته‌ای نطنز بود.

فخری‌زاده در سال ۱۳۸۷ به عنوان معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی (سپند) منصوب شد. او در این سمت نقش مهمی در توسعه برنامه موشکی و تسلیحات هسته‌ای ایران ایفا کرد.

فخری‌زاده در ۷ آذر ۱۳۹۹ در یک عملیات ترور توسط عوامل موساد در نزدیکی شهر آبسرد در استان تهران کشته شد. این ترور واکنش‌های گسترده‌ای در داخل و خارج از ایران داشت و به تنش‌های بین ایران و اسرائیل دامن زد.

فخری‌زاده به عنوان یکی از دانشمندان برجسته هسته‌ای ایران شناخته می‌شود. او نقش مهمی در توسعه برنامه هسته‌ای ایران ایفا کرد و از نظر اسرائیل تهدیدی برای امنیت این کشور محسوب می‌شد.