جنجال در مجلس در پی ورود وزیر کشور
جنجال در مجلس در پی ورود وزیر کشور

جنجال در مجلس در پی ورود وزیر کشور؛ روز سه‌شنبه، ۳۰ خردادماه، رسانه‌های ایران از وقوع “تشنج” و اعتراض نمایندگان در پی ورود وزیر کشور به صحن مجلس خبر می‌دهند.

جنجال در مجلس در پی ورود وزیر کشور

براساس گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد وحیدی، وزیر کشور، در جلسه علنی مجلس “در لحظه ورودش مورد انتقاد چند نماینده قرار گرفت” و حداقل یک نماینده تهدید کرد که در اعتراض به حضور وزیر، صحن را ترک خواهد کرد. نمایندگان نیز به بخشنامه‌ای که “جنجالی” نامیده می‌شود و امضای معاون سیاسی وزیر کشور را دارد، اعتراض داشتند.

با توجه به نوشته خبرگزاری، در روز سه‌شنبه، آقای وحیدی وزیر کشور به مجلس رفته است تا بخشنامه اخیر معاونت سیاسی وزارتخانه خود را مورد بررسی قرار دهد.

این بخشنامه احتمالاً مربوط به مسائل مرتبط با انتخابات آینده مجلس است. گرچه رسانه‌های حکومتی در ادامه خبر، اعلام کرده‌اند که آرامش در صحن مجلس برقرار شده است، اما به نظر می‌رسد که نمایندگان همچنان از بخشنامه مذکور و موضوعات مرتبط با انتخابات ناراضی هستند و دلخوریشان ادامه دارد.

بخشنامه اخیر وزارت کشور

به گفته تسنیم، “در یک بخشنامه اخیر وزارت کشور آمده است که استانداران، فرمانداران و سایر بخشداران در سال انتخابات مجلس، مجاز به برقراری هرگونه تعامل با نمایندگان مجلس یازدهم نیستند.”

علیرضا سلیمی، نماینده محلات، در تذکری شفاهی اعتراض کرده است که بخشنامه مذکور عملا به این معناست که نمایندگی مجلس برای معاون وزیر کشور به مدت سه سال محدود شده است و این موضوع با قانون اساسی تعارض دارد.