تجمع استادان دانشگاه شریف در اعتراض به هتک حرمت دانشگاه
تجمع استادان دانشگاه شریف در اعتراض به هتک حرمت دانشگاه

تجمع استادان دانشگاه شریف در اعتراض به هتک حرمت دانشگاه؛ در واکنش به حمله نیروهای امنیتی و لباس‌شخصی‌ها داخل دانشگاه صنعتی شریف تهران، شورای این دانشگاه روز چهارشنبه در بیانیه ای ضمن محکوم کردن این اقدام خبر داد که استادان شریف دست به تجمعی اعتراضی خواهند زد.

تجمع استادان دانشگاه شریف در اعتراض به هتک حرمت دانشگاه

در پی سرکوب اعتراضات سراسری در ایران، نیروهای امنیتی به همراه تعداد زیادی از نیروهای موسوم به لباس‌شخصی، شامگاه یکشنبه ۱۰ مهرماه، دبا محاصره دانشگاه صنعتی شریف تهران و حمله به دانشجویان، ضمن ضرب و شتم و تیراندازی، شمار نامعلومی از دانشجویان را زخمی یا بازداشت کردند و به مکان‌های نامعلوم انتقال دادند.

انجمن اسلامی دانشگاه شریف در حساب کاربری خود در توئیتر گزارشی از حمله “خوفناک” نیروهای امنیتی به این دانشگاه منتشر کرده و جزئیات این رویداد را تشریح کرده است.

اکنون شورای دانشگاه شریف که از آن به عنوان «اصلی‌ترین نهاد تصمیم‌گیری در دانشگاه» و اعضای آن را «روسای دانشکده‌ها، اعضای هیئت‌مدیره و جمعی از مدیران سایر دانشگاه‌ها» تشکیل می‌دهند پس از تشکیل جلسه‌ای در این باره حوادث روز یک‌شنبه را «قویا محکوم» کرده است.

 اعتراض به هتک حرمت دانشگاه

این شورا همچنین در بیانیه خود که از سوی روابط عمومی دانشگاه شریف منتشر شد، اعلام کرد که اعضای هیئت علمی این دانشگاه بعدازظهر روز شنبه ۲۵ مهرماه ه نشانه اعتراض به هتک حرمت دانشگاه و وقایع ناگوار یک‌شنبه» در محوطه دانشگاه تجمعی اعتراضی برگزار کنند.

این شورا همچنین “تعرض” حریم خصوصی دانشگاه توسط لباس‌شخصی و امنیتی و نیروهای امنیتی را محکوم کرد و و آزادی بی قید و شرط دانشجویان بازداشتی را خواستار شده است.