تایید قطعی حکم برای معترضان پرونده مرگ روح‌الله عجمیان
تایید قطعی حکم برای معترضان پرونده مرگ روح‌الله عجمیان

تایید قطعی حکم برای معترضان پرونده مرگ روح‌الله عجمیان؛ حسین فاضلی هریکندی، رییس دادگستری استان البرز، اعلام کرد که حکم معترضانی که در پرونده قتل روح‌الله عجمیان بازداشت شده بودند، به استثنای آرین فرزام‌نیا، توسط دیوان عالی کشور تایید و قطعی شده است. این حکم به طور کلی شامل مجموعاً ۵۸ سال حبس و همچنین تحمیل جرم “نفی بلد” به هشت نفر از این معترضان می‌شود.

تایید قطعی حکم برای معترضان پرونده مرگ روح‌الله عجمیان؛ ۸ نفر به مجموعه‌ای ۵۸ سال حبس محکوم شدند

در روز چهارشنبه، اول شهریور، حسین فاضلی هریکندی اعلام کرد که احکام صادره از شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز در پرونده قتل یک بسیجی در تاریخ ۱۲ آبان سال گذشته، “تایید” شده‌اند.

حمید قره‌حسنلو که پیش‌تر به اعدام محکوم شده بود، حکم حبس به مدت ۱۵ سال و نفی بلد را دریافت کرده است و مجبور است مدت حبس خود را در شهر یزد به سر ببرد.

رضا آریا، حسین محمدی و مهدی محمدی نیز به ترتیب به حبس ۱۰ سال در تبعید محکوم شده‌اند.

اتهامات عليه اين متهمان

حکم اعدامی که ابتدا برای رضا آریا و حسین محمدی در دادگاه اولیه صادر شده بود، در دادگاه تجدیدنظر به حبس تقلیل یافت.

همچنین، به موجب این احکام، محمدامین اخلاقی ساوجبلاغی، امین مهدی شکراللهی (که زیر ۱۸ سال بود) و فرزانه قره‌حسنلو به حبس در تبعید به مدت پنج سال و علی معظمی گودرزی به حبس سه سال و نفی بلد محکوم شدند.

حکم دادگاه تجدیدنظر برای این هشت متهم در اواسط اسفند ماه سال گذشته صادر شده بود و اکنون به صورت قطعی و تایید شده است.

رییس دادگستری استان البرز به یادآوری اشاره کرد که اتهامات مطرح شده در پرونده متهمان نه به “قتل عمد” بلکه به “افساد فی‌الارض” و “محاربه” مرتبط بوده است.